SOMMARLOV

skolavslutning idag. har ingen sommarkänsla över huvud taget. skolavlsutning för mig är att köpa en ny klänning för just det tillfället, att locka håret och vara pirrig inför att stå i en kör och sjunga inför alla föräldrar och barn. att solen skiner och alla kompisar kramas och säger "glad sommar!". och framför allt vill jag känna frihet och ledighet. idag har jag suttit i en matsal i en halvtimma och ätit tårta, lyssnat på när lärarna pratat och delat ut betyg, och slutligen tagit en fika med några vänner. ser ingen skolavslutning där inte! pricken över i:et är att jag jobbar imorgon. sommarlov betyder jobb helt enkelt.
men nu ska jag inte sitta och gnälla över att det är sommarlov och klaga över att skolavslutningen eller vädret inte är som jag vill ha det. det är ju trots allt idag en vecka kvar tills jag är påväg till kroatien, och några soliga och roliga dagar ska jag nog kunna klämma in mellan allt jobb!

Kommentarer
Postat av: =)

vilken härlig blogg!

Vart har du köpt den klänningen/byxdressen du hade på dig på skolavlutningen? :)

2011-07-15 @ 15:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0