Godkväll!
Precis som igår så har även denna dag rullat på i världens fart och jag har haft en bra dag. Jag har jobbat 9-16 och när jag hade slutat hann jag bara fixa ett par saker på stan, packa inför helgen och äta mellanmål innan jag åkte till gymmet. Jag körde 30 minuter CXworx följt av ett 60 minuters spinningpass och det gick rent ut sagt skitbra idag! Jag var heeelt slut efteråt och känslan när klockan slog 20.10 och mitt mördar-spinning-pass var slut var så skön. Nu har jag ätit kvällsmat, duschat, gjort inpackning i håret och är snart redo för att krypa ner i sängen. Imorgon är det sista arbetspasset för denna veckan innan en härlig långhelg väntar. Att jag ska få spendera extra mycket tid med min Pontus denna helg gör mig så glad och lycklig. Efter denna fina dag och med vetenskapen om att helgen närmar sig kommer jag sova gott inatt. Godnatt!❤️

En svettig Maya och god kvällsmat:

TISDAG

Hej!
Idag har jag haft fullt upp hela dagen och fått mycket gjort. Jag har jobbat 07.30-16.00 och dagen gick fort och bra bortsett från min ständiga huvudvärk. När jag kom hem gjorde jag ett par ärenden på stan innan jag åkte upp till billingen och sprang 5 sköna kilometer i kvällssolen. Efter träningen gjorde jag ett efterlängtat och väldigt välbehövligt spontan-besök hos frisören. Det är inte klokt vad slitet mitt hår har varit efter resan och det har tagit lång tid för mig att ta tag i skiten. Men nu är det äntligen gjort och med 1 dm kortare hår känner jag mig väldigt mycket fräschare. Resten av kvällen har spenderats nerbäddad i soffan och nu har jag förflyttat mig till sängen istället. Jag ligger som vanligt nerbäddad tidigt men är det något jag prioriterar nu när jag inte känner mig helt på topp så är det sömnen. Så nu ska jag släcka lampan och njuta av tanken på att jag inte börjar förens klockan nio imorgon! Godnatt❤️

Har som vanligt inga bilder nu under de tråkiga veckodagarna, men här är en färgglad från förra sommaren!

Godkväll!
Äntligen ligger jag nerbäddad i sängen (innan klockan nio!) efter en tung och jobbig dag. Jag började som vanligt 06.30 imorses och slutade 13.30, och hela dagen har jag gått runt som ett levande lik. Sprängande huvudvärk, illamående och extremt trött. När jag kom hem la jag mig direkt i sängen och sov i 1,5 timma och hade det inte varit för att jag hade satt klockan hade jag kunnat sova till imorgonbitti. Men jag drog mig motvilligt upp, åt lite mellanmål och gav mig iväg till gymmet. Det är jag glad för att jag gjorde för efter ett styrkepass följt av ett CXworx-pass var jag lite piggare. Efter dusch och kvällsmat har jag nu precis krupit ner i mina nybäddade lakan trots att klockan bara är strax innan nio. Jag börjar 07.30 imorgon och känner att jag behöver precis all sömn jag kan få, så jag ska försöka släcka lampan och sova så snart som möjligt. Jag ber till alla tänkbara gudar att jag mår bättre imorgon då jag har en lång jobbdag och inte minst en alldeles för bra vecka framför mig för att bli sjuk.
Godnatt och puss!❤️

Jag och mina favorit-killar:

FREDAG-LÖRDAG-SÖNDAG

Hej!
Då börjar ännu en helg lida mot sitt slut och jag har haft två så fina lediga dagar hos min kärlek i Göteborg. I fredags hade vi en så otroligt bra och rolig kväll med våra fina vänner. Vi förfestade hemma hos Pontus innan vi gick ut och dansade precis hela natten, så sjukt kul hade jag. En sån där kväll som går lite för fort!
I lördags var jag inte alls på topp men det var det värt efter en riktigt lyckad kväll. Jag och Pontus åkte ändå in till stan en sväng för att kika i lite affärer och ta en mysig fika i Haga. Under kvällen beställde vi hem pizza, åt godis, tittade på film och bara myste. Idag har solen äntligen tittat fram så efter en lång sovmorgon och stor frukost gav vi oss ut på en två timmars skön promenad. I eftermiddag har vi haft Julia och Oliver på besök för lite fika och fotbolls-tittande. Jag var tyvärr tvungen att lämna mitt i myset för nu sitter jag på tåget hem mot Skövde igen. Det tar alltid emot lika mycket men den kommande veckan kommer trots allt gå fort då helgen börjar redan på torsdag!
Hoppas ni har haft en lika lyckad och bra helg som jag har haft. Puss!❤️

En ynka bild från i fredags, en från i lördags och en från idag:

Godkväll!
Jag måste egentligen släcka lampan och sova nu, men jag tänkte bara skriva några snabba rader här först. Idag har jag som vanligt haft en fin dag med jobb 9-16 följt av ett riktigt skönt träningspass på gymmet. Jag provade på ett nytt pass idag, "indoor", som är 1 timmes crosstrainer i grupp. Inte den roligaste timmen i mitt liv men det var sjukt jobbigt och framför allt skönt efteråt! Ikväll har jag firat in helgen lite i förskott tillsammans med Alexandra. Vi har ätit lite för mycket godsaker, tagit igen allt prat och gått igenom massor bilder från vår resa. Det är inte klokt att vi snart har varit hemma i en månad!
Nu ska jag sova så jag snart får vakna upp till underbara fredag med en fin helg framför mig! Godnatt❤️

Hej!
Idag har jag jobbat 9-16 och dagen har bara sprungit förbi. Det var så varmt och härligt under dagen att man kunde gå i bara t-shirt när vi var ute med barnen. Så jäkla underbart! Ikväll har jag varit på gymmet för lite egen styrka och ett CXworx-pass. Nu ligger jag nyduschad i soffan med kesoplättar i magen och här tänker jag ligga resten av kvällen. En typisk lite halvtråkig dag mitt i veckan. Puss!❤️

Bjuder på en bild på min fina familj från världens bästa vecka på Gran Canaria förra julen.

TISDAG, 21 APRIL

Hej!
Vilken fin dag jag har haft idag. Att fylla år är ju självklart inte som när man var liten längre, men det är ändå något speciellt med denna dag, att det är min dag (okej jag delar den ju faktiskt med min syster). På jobbet fick jag tusen grattis-kramar av alla barn och jag blev dessutom firad med glass och sång. Klockan 12.30 slutade jag och då hade jag hela dagen framför mig att bara njuta av dagen och framför allt det underbara vädret. Jag har varit en sväng på stan med min syster och tagit en glass på torget, varit på en långpromenad med min mamma och syster, hjälpt pappa med tårtbak, lapat sol på balkongen och nu ikväll har vi firat oss med bubbel, presenter, pappas underbara älgbiffar och världens godaste tårta. Jag fick dessutom en ny fin cykel i present av mina älskade föräldrar, så nu slipper jag cykla på mammas då min förra blev stulen.
Nu börjar denna fina dag snart lida mot sitt slut och jag ska snart göra mig redo för natten. Puss!❤️

Godkväll!
Då var det återigen måndag och jag har haft en så bra start på veckan. När vädret är så underbart som idag fylls hela kroppen av energi och motivation till allt. En så himla skön känsla! Jag har haft en bra dag på jobbet 06.30-13.30. När jag kom hem tog jag igen lite förlorad sömn från natten då jag vaknade var och varannan timme hela natten, sen hade jag massor av energi till att gå till gymmet. Jag och pappa körde ett activio-pass ihop och det var så otroligt jobbigt, svettigt, härligt och skönt. Det var så längesen jag tog ut mig på riktigt, så som man gör på ett pulsbaserat spinningpass. Jag har precis kommit hem från en fika hos morfar och nu ska jag göra mig redo för natten. Imorgon har jag en härlig dag framför mig. Jag jobbar bara 09.00-12.30, vädret ska vara lika fint som idag, jag och pappa ska ge oss ut på en löprunda ihop och inte minst så ska vi såklart fira mig och Felicia, för imorgon fyller vi år!
Puss❤️

SÖNDAG

Hej!
Vilken härlig söndag vi har idag. Vi vaknade upp vid halv elva-tiden till en riktig brakfrukost tillsammans med Pontus familj. Vädret är helt underbart så under dagen packade jag och Pontus en ryggsäck med fika och gick upp till Nabben (en utsiktsplats över Skultorp) och bara satt och njöt. Om en stund ska vi äta söndagsmiddag här innan Pontus beger sig hem mot Göteborg igen. Imorgon öppnar jag som vanligt förskolan och börjar 06.30 så ikväll blir det tidig läggdags.
Hoppas ni har haft en lika fin helg som jag har haft! Puss❤️

Tre bilder från gårdagens lyckade 45-fest:

Fyra från dagens mysiga utflykt:

FREDAG-LÖRDAG

Hej!
Efter 6:e jobbdagen på rad gick jag på en efterlängtad och välförtjänt helg igår. Jag firade in den med inflyttningsfest hos min syster tillsammans med en hel hög av fina vänner. Efter en lyckad förfest avslutade vi kvällen med dans på Glädje. En riktigt bra kväll och en riktigt bra start på helgen blev det!
Idag har jag och Pontus flängt runt på stan hela dagen. Nu ska vi snart förbereda oss inför kvällen då Pontus fina mamma Sofia ska ha 45-årsfest. Precis som alltid tillsammans med släkten Blomquist/Kvist kommer det förmodligen bli en riktigt rolig och fin kväll!
Ha en bra lördag allihop, det ska jag ha. Puss!❤️

SJU VECKOR I ASIEN

Hej!
Nu kände jag att det var på tiden med ett Asien-inlägg, som jag så länge pratat om. Så här kommer det!

Vi börjar med resans första destination: BANGKOK.

I Bangkok trivdes jag till en början inte alls bra. Det kändes som att kastas in i ett kaos. Trafiken var precis galen, det var människor överallt och gatorna kändes bara smutsiga och röriga. Egentligen tror jag dessa upplevelser förstärktes enormt mycket av att allt var så nytt för oss. Vi var helt enkelt inte vana vid att vandra omkring i 30 graders värme, med en tung ryggsäck på ryggen och framför allt ensamma utan någon trygg reseledare eller mamma och pappa som kunde visa oss vägen. Men när vi väl hade "landat" på riktigt, checkat in på vårt hotell och fått se oss omkring lite så kändes allt lite bättre. Vi hann under två dagar utforska en liten del av Bangkok, gå på marknad, äta vår första riktiga thailändska mat (för 14 kr!), sola på vår takterrass och under vår sista dag träffade vi våra två vänner Gustav och Anton som precis också hade landat i Thailand och börjat sin resa. Andra natten på vår resa spenderade vi på ett tåg i nio timmar som tog oss till ön Koh Tao.

KOH TAO

Efter en ganska rörig tid i Bangkok kändes det så himla skönt att komma ut till en ö där allt var lite lugnare. Koh Tao har nu i slutändan visat sig bli en favorit-ö för oss, här trivdes vi så otroligt bra. Sjukt nog lyckades vi hamna på samma hotell som ytterligare två Skövde-bor, nämligen Emma och Emmie, som vi umgiks med varje dag där. Vi åkte till flera fina stränder under dagarna och fick äntligen njuta av riktig sol och bad för första gången på så länge. Under kvällarna var vi på ett par grymt roliga beach-partyn som jag sent kommer glömma. Vi träffade så mycket härliga människor, gick limbo under levande eld och dansade barfota i sanden sent in på natten. Vi spenderade också mycket tid på otroligt fina och mysiga restauranger, njöt av mycket god mat och spenderade lite för mycket pengar. Men en bättre start på vår resa kunde vi nog inte fått!

KOH SAMUI

Efter fyra härliga dagar på Koh Tao åkte vi vidare till Koh Samui, där vi stannade två nätter. Trots den korta vistelsen hann vi med en hel del ändå. Vi bodde på ett så himla bra hostel med otroligt trevlig personal, men som dock låg en liten bit utanför stan. Första kvällen träffade vi återigen kända ansikten, inga mindre än Fredrika och Anneli. Vi åt middag tillsammans och mötte sedan upp ännu fler Skövdebor (Matilda, Sofia och Frida) för en riktigt rolig utekväll (Ja, Thailand kryllade av svenskar och dessutom Skövde-bor). Dagen efter kämpade vi oss upp efter tre timmars sömn till en dagsutflykt vi hade bokat. Men det var det ändå värt för den dagen fick vi se och göra det mesta under en och samma utflykt. Träffa apor, gå på djurpark och se flera andra djur, gå på baby-elefantshow, rida elefant, bada i vattenfall, åka upp till en utsiktsplats 650 meter över havet och besöka flera andra sevärdigheter på ön. Så en kort men intensiv och bra tid blev det på Koh Samui innan vi satte på oss våra ryggsäckar och åkte vidare till Phuket.

PHUKET

Precis som på Koh Samui valde vi att stanna två nätter i Phuket, vilket vi i slutändan ångrade lite, för här trivdes vi riktigt bra. Vi hade väldigt låga förväntningar på Phuket då vi hört mycket dåligt om det, men vi blev verkligen positivt överraskade. Det var otroligt mycket människor, enormt många klubbar, bra shopping och mycket liv på gatorna. Vi lyckades pricka in samma dagar här som Anton och Gustav så en kväll träffade vi dom för middag och partajande. Det var verkligen en så grymt rolig kväll, en av de bästa på hela resan faktiskt. Under tiden i Phuket hann vi även besöka Tiger Kingdom där vi fick träffa tigrar i olika storlekar, vilket var något av de läskigaste och häftigaste jag gjort. Lite bad och sol på Patong beach hann vi också med innan Phuket-vistelsen var över.

PHIPHI

Phiphi var en fin liten ö, med väldigt mycket turister och framför allt svenskar. Denna ö var verkligen ett riktigt paradis. Äntligen fick vi se kristallklart vatten och vita stränder, vilket vi faktiskt hade varit lite besvikna på tidigare. Dagarna här spenderades mest på stranden. Det enda som egentligen fanns att göra på ön var snorkling, så dagarna kunde bli lite enformiga ibland och jag kunde kunde lätt bli väldigt rastlös. Men en dag åkte vi på en båtutflykt ut till flera olika öar med fina stränder, grottor och laguner. Sista stoppet på utflykten var på den omtalade stranden Maya Bay innan vi fick njuta av den vackra solnedgången påvägen hem. Även här spenderade vi mycket tid på mysiga restauranger och grymma beachpartyn. Det här med att gå ut och dansa i flippflopp eller till och med barfota i sanden är något jag kommer sakna här hemma!

KOH LANTA

På Koh Lanta var det väldigt lugnt och mysigt. Jag åkte på en enorm magkatarr och mådde inte alls bra. Jag fick väldigt mycket hemlängtan och ville bara hem till min Pontus som jag saknade så mycket att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen. Att åka iväg på en sån här lång resa när du har pojkvän är faktiskt inget jag rekommenderar någon till att göra, för det har faktiskt varit jättejobbigt till och från.
Men med tiden blev jag lite bättre och nu i efterhand ser jag tillbaka på Koh Lanta som en väldigt fin tid. Vi bodde på ett jättefint och mysigt hotell där vi även träffade tre jättetrevliga killar som vi spenderade mycket tid med. Det var som sagt en väldigt lugn ö och det fanns inte så mycket att göra, så många kvällar bestod av goda middagar, shopping på en enorm marknad och många timmar kortspel tillsammans. Under dagarna åkte vi till olika stränder, hängde en del vid hotellets fina pool och åkte på båtutflykter där vi bland annat snorklade och simmade in i en mörk grotta (emerald cave).

KRABI, AU NANG

Au nang var vårt sista stopp i Thailand och vid den här tiden kändes det ganska skönt att snart få resa vidare till ett nytt land, och se lite nytt. Men här trivdes vi väldigt bra och vi hade dessutom turen att hamna på ett billigt och jättebra hostel. Under vår tid i Au Nang hann vi bland annat paddla kajak i vacker natur bland vilda apor och minikrockodiler. Under paddlingen träffade vi ett jättetrevligt par som vi sedan åt middag med och dagen efter åkte vi till den fina stranden Raylai Beach tillsammans. Efter tre fina nätter där åkte vi till flygplatsen, sa hejdå till Thailand och åkte vidare till Singapore.

SINGAPORE

Till en början var det nästan en chock att komma till Singapore.  Det var så otroligt olikt Thailand och de vi sett och varit med om tidigare så detta var nästan som att börja om från början, på en ny resa. Vi bodde i en del som hette Little India, vilket var precis som namnet beskriver, ett litet Indien. Vi bodde på ett hostel som var riktigt äckligt och dåligt och dessutom kostade mycket mer än vad ett fint hotell i Thailand gjorde. Men när vi väl hade sett oss omkring lite så kändes allt bättre och vi insåg hur fint och häftigt Singapore faktiskt var. Under våra fyra dagar i Singapore var vi på Sea Aquarium en dag, besökte flera enorma shoppingcenter och en dag var vi på Universal Studios tillsammans med Fredrika, Annelie (som vi för andra gången på vår resa träffade) och deras vänner Pernilla och Elin. Vi spenderade flera kvällar vid River Valley som var så otroligt fint och en kväll åkte vi upp till 62:e våningen i Singapores högsta byggnad för att njuta av fantastisk utsikt och dricka den poppulära drinken Singapore sling. Jämfört med Thailand var Singapore extremt dyrt, så här kändes det som att pengarna bara slank ur händerna på oss. Men nu i efterhand kändes det ändå värt varenda krona för det var verkligen en häftig upplevelse att vara i Singapore. Hit vill jag åka tillbaka någon dag!

BALI, KUTA

Efter en månad på resande fot satte vi oss återigen på flyget och åkte till vårt tredje och sista land för denna resa, Bali. På Bali var det i slutet på regnperioden och vi var så nervösa över att det skulle regna de två sista veckorna vi hade kvar. Men som tur var hade vi faktiskt tur med vädret på Kuta och solen lös varje dag. Under vår tid i Kuta provade vi på att surfa, vilket var så extremt jobbigt men kul. Efter två lektioner hade vi så ont i våra kroppar att vi knappt kunde gå på grund av träningsvärk och skavsår. Vi åkte även på en dagsutflykt till Ubud, där vi besökte Monkey Forest och Risfälten, strosade många timmar runt på marknad bland fina kläder, gick på bio, träffade jättemycket härliga människor och sista kvällen kom Pernilla och Elin som vi träffade i Singapore, så då avslutade vi vår vistelse i Kuta med en grym BBQ-buffé på Skygarden och rolig utgång. På grund av regnperionden var Bali och framför allt Kuta beach väldigt smutsigt, men trots detta gillade vi detta ställe jättemycket och surfningen på Kuta beach var riktigt bra och det var ju trots allt det vi var ute efter dessa fyra dagar.

GILI TRAWANGAN

På Gili Trawangan var det tänkt att vi skulle stanna i tre-fyra dagar, men precis som många andra blev vi kvar längre, en hel vecka. Vi hade hört så himla mycket gott om denna ö, men vårat första intryck var tyvärr väldigt negativt. Väldigt litet och långt ifrån de paradis vi förväntat oss. Att stränderna var dåliga och att ön i sig inte var speciellt fin står jag fortfarande fast vid, men på något sätt lyckades man börja älska ön ändå. Det var en väldigt liten ö men den var full av turister och framför allt svenskar. Vi träffade så otroligt många härliga människor som jag ser så fram emot att få träffa igen i framtiden och det var nog mycket det som gjorde att man blev kvar längre än tänkt, på grund av alla fina vänner man fick. I början var vädret jättedåligt med tjocka moln och spöregn varje dag. Men tillslut hittade solen fram så de flesta dagarna spenderades på stranden och under kvällarna åt vi på mysiga restauranger, gick på utomhus-bio och partajade en hel del. Efter att ha haft en ganska dålig bild av Gili Trawangan i början lyckades ön tillslut övertyga oss om att den var lika bra som alla sagt!

GILI AIR

Att åka från Gili Trawangan och komma till Gili Air var en enorm kontrast. Denna ö var ännu mindre än Gili T och den var dessutom extremt lugn, riktigt tråkig faktiskt om jag ska vara ärlig. Men för vår del var det helt okej eftersom vi båda vid denna tid hade åkt på en riktig magförgiftning och hade jättestora problem med våra magar. Jag kände mig febrig, illamående, hemsk smärta i magen och väldigt trött. Vi hade planerat att snorkla på Gili Air, det kryllade nämligen av sköldpaddor där omkring. Men vi mådde helt enkelt för dåligt för att göra det. Vädret var inte alls på vår sida, det var runt 2 soltimmar per dag. Så vi ägnade mesta tiden på Gili Air åt att ligga och läsa hela dagarna, sitta på mysiga restauranger och lägga oss tidigt på kvällarna.

BANGKOK

Efter tre dagar på Gili Air åkte vi tillbaka till Kuta över en natt för att sen flyga till Thailand dagen efter. Vårt flyg hem till Sverige gick ju från Bangkok så vi åkte tillbaka till Khao san road som vi bodde på vid första tillfället och checkade in på samma hotell som sist. Det var riktigt kul att vara tillbaka i Thailand igen och inte minst få en ny bild av Bangkok. Vid denna tid var vi ju vana vid allt och upplevde inte alls Bangkok lite hemskt och jobbigt som första gången. Jag trivdes plötsligt som fisken i vattnet och älskade den smutsiga och röriga gatan full av människor. Vädret var återigen inte på vår sida så vi avslutade vår resa med regn och åskoväder de två sista dagarna. Men vi såg till att försöka njuta det sista av Thailand ändå!

När jag tänker tillbaka på vår resa inser jag verkligen vilken tur vi har haft och hur enkelt allt ändå har varit. Vi har inte stött på några större problem eller åkt på några värre sjukdomar eller olyckor. Det är inte klokt vad stolt jag är över mig själv som gav mig iväg på en sån här resa. Jag är en väldigt hemma-kär människa, gillar inte att känna mig otrygg eller vara för långt ifrån mina nära och kära. Men denna tid har verkligen fått mig att växa, våga och inte minst fått mig att inte alltid gå den enkla och trygga vägen. Innan jag själv hade upplevt en sån här resa tyckte jag det var så löjligt när andra sa att "man blir en ny människa" av att resa, men nu i efterhand är jag faktiskt villig att hålla med till viss del, för det är ju inte klokt hur många fler erfarenheter man har samlat på sig efter denna tid. Alla som får möjligheten borde helt enkelt ge sig ut och se sig omkring i världen någon gång i livet!

Hej!
Det finns inte så mycket att berätta om livet just nu, dagarna är väldigt enformiga. Jag har jobbat, varit ute på en långpromenad i solen, duschat, ätit kvällsmat och nu sitter jag återigen och laddar upp massvis med bilder till mitt Asien-inlägg.
Jag har gått runt med en härlig känsla i magen hela dagen, eftersom jag fick reda på att Pontus skulle komma till Skövde redan ikväll. Så vid halv tio-tiden anländer han och då ska vi åka hem till honom och mysa det sista av kvällen. Puss!❤️

I brist på nya bilder bjuder jag på en fin från i Januari då vi njöt av vår första uteserveringlunch i solen. Älskade Göteborg!

Godkväll!
Idag har jag jobbat 09.00-16.00, varit på gymmet för ett lätt styrkepass följt av ett CXworx-pass och resten av kvällen har jag bara duschat, ätit kvällsmat och legat nerbäddad i soffan. En ganska typisk vardags-dag. Nu ska jag skriva på mitt Asien-inlägg som förhoppningsvis kommer upp ikväll eller imorgon! Puss❤️

MÅNDAG-TISDAG

Godmorgon!
Igår började jag veckan tidigt med en uppstigning 05.00. Efter en jobbdag 06.30-13.30 åkte jag hem och tog en långpromenad i det underbara vädret. Under kvällen träffade jag min saknade vän Natalie över en lång och mysig rådhus-fika.
Idag har jag ett väldigt kort jobbpass framför mig, 09.00-12.30, och tur är det för så förkyld och seg som jag är i kroppen idag hade jag inte orkat en minut till. I eftermiddag hade jag tänkt gå till gymmet och köra ett lugnt pass om jag känner mig piggare, sen måste jag få gjort ett par ärenden på stan innan jag resten av kvällen bara vill ligga raklång i soffan, vila, ta hand om mig själv och härda ut min snuva.
Ha en bra dag allihop! Puss❤️

Fina Natalie.

LÖRDAG-SÖNDAG

Godkväll!
Igår hade jag en fin lördag, min enda lediga dag denna helgen. Jag och Pontus tog en lång och skön promenad i Skultorp under förmiddagen och efter det var vi på kalas. Under kvällen kom Felicia, Fredrik och Karin hem till oss för årets första grill, massor godsaker och skräckfilm.
Idag har vi sovit ut länge och bara legat nerbäddade framför teven hela dagen och myst. Så skönt med såna dagar ibland. Vid två-tiden körde Pontus mig till KSS där jag skulle jobba ikväll. Det tog emot något enormt att åka och jobba en söndagskväll när jag bara ville ta vara på den sista tiden av helgen med min kärlek, men när jag väl kom hit kändes det väldigt bra. Det är alltid så kul att komma tillbaka och träffa alla fina kollegor igen när jag inte har varit här på länge. Just nu har vi kvällsrast och som vanligt slutar jag klockan tio ikväll. Då måste jag bara skynda mig hem och hoppa ner i sängen för imorgon börjar jag 06.30 på förskolan igen.
Hoppas ni har haft en bra helg, det har jag. Puss!❤️

FREDAG

Hej underbara fredag!
Idag har jag för första gången på så himla länge fått känna riktiga fredagskänslor. Jag har jobbat ett så skönt pass som 10.00-15.30 och hela dagen har jag bara känt mig glad i hela kroppen, framför allt för att jag snart skulle få träffa min Pontus som jag saknat ihjäl mig efter varje minut under hela veckan. Efter jobbet har vi varit på stan en sväng och handlat mat innan vi lagade världens bästa fredagsmiddag, tacos såklart. Så ikväll har vi ätit gott och myst här hemma tillsammans med mina päron. Nu ska vi krypa ner i sängen och titta på en film innan det är dax att sova. Nattinatti och trevlig helg!❤️

Hej!
Idag har jag jobbat 9-16 och vädret har varit lika härligt idag. Att jobba på förskola nu när våren är här är så otroligt härligt, när man får spendera mycket tid ute i solen. När jag kom hem åt jag lite mellanmål innan jag åkte till gymmet. Jag har inte varit där på två månader så det kändes nästan lite nervöst, som att jag hade glömt bort hur man gör. Men det var riktigt skönt att vara tillbaka och det blev i alla fall ett skönt styrkepass för överkroppen. Nu ligger jag nyduschad med kvällsmaten i magen nerbäddad i soffan och här tänker jag ligga resten av kvällen. Imorgon börjar jag inte förens klockan tio så ikväll kan jag sitta uppe lite längre med gott samvete. Puss!♥

En bild från Singapore. Jag vet att jag ännu inte har lyckats göra något Asien-inlägg, men tiden finns inte just nu. Men förr eller senare kommer det i alla fall komma!

Hej!
Då var andra jobbdagen efter min långa semester avklarad och jag känner mig redan i stort behov av helg och ledighet, haha. Men imorgon är det redan torsdag och då står ju faktiskt helgen precis runt hörnet.
Idag har jag i alla fall jobbat 9-16 och ikväll har vi firat min älskade mamma som fyller år med god middag och presenter. En väldigt fin och bra dag som bara har sprungit förbi. Nu ligger jag nerbäddad i sängen och ska snart sova så jag är pigg inför morgondagens fullspäckade dag. Nattinatti!❤️

TISDAG

Godkväll!
Idag har jag haft en bra dag och fått massor gjort. Jag jobbade bara 09.00-12.30 idag (mitt vikariat ligger bara på 75%) så när jag hade slutat hade jag ju nästan hela dagen kvar framför mig. Skönt med en riktig mjukstart på jobbet. Så efter en lunch tillsammans med mamma träffade jag min syster för en runda på stan för ett par ärenden. Efter det träffade vi vår saknade vän Amanda som är på besök i Skövde, för en fika i solen på rådhusets uteservering. Ikväll har jag varit uppe på berget och sprungit en runda på 5 km. Det är första löprundan på två månader så det var väldigt tugnt i benen, men samtidigt så oroligt härligt och skönt. Det finns få saker som får mig att må så bra och gör mig så glad som träning.
Resten av kvällen har jag duschat, lagat mat och gjort matlådor, så nu känns det väldigt skönt att slå ner rumpan i soffan en stund innan det är dax att krypa ner i sängen. Puss och godnatt!❤️

Hej!
Idag har jag inte så mycket intressant att berätta, vi sitter för tillfället i bilen påväg hem från en väldigt fin och lyckad helg i Skåne. Vi är hemma vid åtta-tiden ikväll och då får jag äntligen krama om min familj som varit i Spanien i 10 dagar.
Imorgon börjar det riktiga livet igen, det är dax att lämna det alldeles för slappa och lyxiga liv jag levt i två månader nu. Imorgon börjar jag mitt vikariat på min favoritförskola och det ska bli både kul, mysigt men också lite jobbigt att ta tag i allt. Men jag har längtat efter mina gamla vanliga rutiner som jag mår bra av så det ska trots allt bli väldigt skönt att komma tillbaka till det. Nu måste jag lägga ifrån mig telefonen innan åksjukan smyger sig på. Puss!❤️

Nu har jag tagit ett par bilder på familjen Blomquists helt fantastiskt fina sommarhus som de precis har renoverat klart. De har rivit en del av taket och gjort en övervåning av det som tidigare bara var en vind. Så jäkla snyggt!

LÖRDAG-SÖNDAG

Hej!
Igår hade jag en så otroligt fin påskafton. Under dagen hjälpte vi till med lite jobb i stugan och åt den efterlängtade påsklunchen innan vi åkte in till Ängelholm för att träffa våra vänner Oliver, Julia, Lovisa och Sarah. Efter en fika åkte vi och handlade och åkte sen hem till vår stuga där vi lagade middag, drack gott, spelade flera olika spel och skrattade tills vi fick ont i magen. En så himla lyckad kväll blev det.
Idag har vi återigen haft en väldigt fin dag. Vi har sovit ut, njutit av det underbara vädret, varit på Ikea och det stora köpcentret Väla. Nu har jag och Pontus precis varit ute på en kall men skön promenad vid havet och snart väntar söndagsmiddag och mys resten av kvällen. Imorgon rullar bilen hem till Skövde igen och jag har som vanligt lite vemod i kroppen efter en så himla mysig och bra helg, jag trivs så bra här i Skåne, tillsammans med min extrafamilj.
Men än är inte vår lilla minisemester över så jag ska se till att njuta nu in i det sista!
Hoppas ni har haft en lika bra påskhelg som jag har haft. Puss!❤️

Tre från igår:

Sex från idag:

FREDAG

Godkväll!
Klockan elva imorses satte vi oss i en fullpackad bil och styrde mot Skåne, eller närmare bestämt Jonstorp. Här har Pontus familj ett så otroligt fint sommarhus som de nu dessutom håller på att renovera. Jag ska verkligen försöka få till ett par bilder i slutet av helgen som ger tillräckligt med rättvisa för att visa hur jäkla fint det är, helt otroligt verkligen.
Ikväll har jag och Pontus varit ute och ätit på en jättemysig och bra restaurang med otroligt god mat. Vi har faktiskt varit tillsammans i ett halvår idag så det tyckte vi var värt att fira lite grann. Nu ligger vi i soffan och slö-tittar på en film innan vi ska krypa ner i sängen, jag är så himla trött trots att klockan bara är närmare elva.
Hoppas ni har haft en fin långfredag och ser fram emot påskafton lika mycket som jag gör! Puss och godnatt❤️

Hej!
Efter sex dagar i älskade Göteborg satte jag mig idag på tåget hem till Skövde igen, dock bara för en liten mellanlandning för imorgon åker vi vidare till Skåne. Jag var hemma vid lunch-tid och har under dagen varit på sjukhuset för att hämta mitt schema inför sommaren och sen hälsa på min morfar. Vid fyra-tiden kom Pontus till Skövde och då åkte vi tillsammans med mamma Sofia till hans mormor och morfar. Vi åt våfflor och satt och pratade i flera timmar, det var så mysigt att få träffa dom igen. Ikväll har vi varit och lyssnat på när Pontus lillebror Felix hade spelning med sitt band, så sjukt grymma. Nu ska vi snart krypa ner och sova. Nattinatti!❤️

Har varit dålig med kameran idag så bjuder istället på en bild på Sofia och Pontus från i lördags:

Hej!
Idag har jag haft en så härlig dag och vädret har varit helt underbart. Nästan första gången jag fått se sol igen sen jag var utomlands. Imorses hann jag och Pontus morgonmysa och äta frukost ihop innan han åkte till skolan och jag gav mig ut på en skön långpromenad. Han slutade även tidigt så när han kom hem åt vi lunch ihop och gick sen ut och satte oss vid hamnen och njöt av solen. Under eftermiddagen träffade vi våra vänner Emil, David och Fredrik för en fika på en uteservering i Haga. Ikväll har vi lagat en god middag och haft en så mysig kväll tillsammans med Oliver och Julia som ett väldigt fint avslut på denna väldigt fina dag. Hoppas ni har haft en lika bra dag som jag har haft. Puss och godnatt!❤️

Det svider lite att återigen behöva skriva att jag inte har hunnit göra något Asien-inlägg än, men jag vet inte vart tiden tar vägen. Men jag ska försöka göra det så snart jag bara kan!