MÅNDAG 29/8 - TISDAG 30/8

Hej!
Här kommer äntligen ett livstecken efter två fullspäckade dagar av ny utbildning, nya intryck och väldigt positiva känslor. Dessa dagar har mestadels bestått av en hel del information och efter allt känns mitt val av utbildning helt rätt!
Jag har dessutom träffat flera otroligt trevliga människor och igår var vi ett gäng på 8 tjejer som sågs för att gå ut och ta ett glas. Det som bara skulle vara ett glas och lite lära-känna-varandra-prat slutade med att ungefär 15 stycken prat- och dansglada colombianer gjorde oss sällskap och dessutom fick upp oss på dansgolvet. En helt otippad men väldigt trevlig kväll blev det!
Idag slutade vi klockan tolv och då gick jag tillsammans med tre tjejer och åt lunch och efter det tog vi en kaffe på ett mysigt fik.
Eftermiddagen har jag ägnat åt plugg och nu ligger jag nerbäddad i soffan framför idol med min Pontus.
Alla nya intryck och upplevelser har verkligen gjort mig helt slut och det som bara är två dagar på min nya utbildning känns som minst en vecka. Imorgon ska det bli skönt med sovmorgon, då jag inte börjar förens 13.00!

Jag har tyvärr inga nya bilder på lager så här kommer en liten bild på mig som ni får nöja er med:

LÖRDAG 27/8 - SÖNDAG 28/8

Godkväll!
Sista dagen på detta sommarlov är snart slut och det är med lite fjärilar i magen jag ligger här nedkrupen i sängen kvällen innan första dagen på min nya utbildning. Även om jag var med om i stort sett exakt samma sak för ett år sedan så känns det ändå lika nytt nu som då. Men jag är samtidigt väldigt förväntansfull och spänd på framtiden!

Igår hann jag aldrig titta in här. Jag hade en härlig dag som började med en morgonpromenad längst vattnet följt av en heldag i Höganäs där vi bland annat besökte Ittala outlet, lager 157, en otrolig saluhall och åt lunch på en grymt bra restaurang som heter Holy smoke. Under kvällen fick vi besök av härliga Peter och Pernilla för tapas, vin och ännu en fin sommarkväll där vi kunde sitta ute hela kvällen.
Vid lunchtid idag rullade bilen hem till Göteborg igen. Vi var hemma klockan fyra och resten av eftermiddagen har vi handlat, packat upp, duschat, bakat en hallonpaj och söndagsmyst i soffan framför serier. Nu ringer mitt alarm om åtta timmar och jag behöver verkligen all energi jag kan få till morgondagen, så nu måste jag sova. Godnatt!❤️

FREDAG 26/8

Hej!
Sista helgen på sommarlovet är här och på måndag börjar jag skolan igen. Vi tar vara på sista ledigheten med att spendera helgen i Pontus familjs sommarhus i Skåne. Här trivs jag verkligen så himla bra och vi har det alltid lika mysigt när vi är här.
Innan vi åkte hit hann jag med mysmorgon med Pontus, packning och några ärenden på stan. Sen kom Felix och Elin och hälsade på och en stund senare kom även Morgan och Sofia. Så en kopp kaffe och mina nybakta kakor hann vi med innan bilen rullade ner mot Skåne. Vi var framme vid halv sju-tiden och ikväll har vi haft en helt fantastisk kväll. Det har varit en så fin sommarkväll och vi har för kanske sista gången kunnat äta middagen utomhus. Så på deras altan satt vi fram tills det blev kolsvart ute och åt gott och bara pratade.

Nu ska vi sova så vi är pigga och redo för en heldag i Höganäs imorgon. Godnatt❤️

TORSDAG 25/8

Hejsan!
Idag har jag haft en riktig mysdag. Jag och Pontus började dagen med långfrukost och serietittande fram till tolv. Efter det cyklade jag till affären för att handla lite ingredienser till mitt bak. Det blev citron-kladdkakemuffins med dumlegömma som jag tänkte bjuda på i helgen då vi ska till Skåne tillsammans med Pontus familj. Resten av dagen har jag haft en härlig eftermiddag och kväll tillsammans med Sofia och Felicia. Vi myste först hemma hos Sofia och sen åkte vi och tittade på när Pontus spelade fotbollsmatch. Nu är vi hemkomna och ska snart krypa ner i sängen! Godnatt❤️

ONSDAG 24/8

Godkväll!
Idag har jag haft en riktig slappedag efter vår hemkomst klockan fem imorses. Vi sov enda till klockan ett och det går nästan inte att beskriva hur underbart det var att få sova i sin egen säng igen.
Under dagen har vi handlat, tittat på lite serier, packat upp, tvättat och fixat här hemma innan Felicia kom i eftermiddags. Hon börjar nämligen plugga imorgon, hennes första dag på socionomprogrammet här i Göteborg. Hon kommer pendla från Skövde men självklart har hon en sängplats här när det krisar.
Ikväll har vi lagat tacos till middag och bara suttit och pratat. Felicia har precis gått och lagt sig eftersom hon ska upp tidigt imorgon så jag och Pontus har krupit ner i sängen för att sätta på ett avsnitt. Det känns inte som att det var så längesen man gick upp men det ska ändå bli så himla skönt att få sova igen! Godnatt❤️

Dagens efterlängtade svenska frukost: havregrynsgröt, färskt surdegsbröd, prästost och apelsinjuice.

TISDAG - DAG 8

Hej!
Allra sista dagen här i Bulgarien börjar lida mot sitt slut och vi har precis satt oss i lobbyn för att vänta in bussen.
Inatt hade jag en rent ut sagt hemsk natt då jag låg klarvaken halva natten på grund av mina fruktansvärt kliande myggbett. Ryggen är full av stora bett och jag har kliat så mycket att det nästan har blivit sår av det. Jag var så lättad när det blev morgon och Pontus vaknade, äntligen var natten över.
Bortsett från detta har vi i alla fall haft en härlig sista dag i värmen. Vi har hunnit bada, sola och utnyttja vår all inclusive in i det sista. Nu är vi mätta och belåtna efter middagen och nu vill vi bara att bussen ska komma. Dock har vi fått reda på att flyget är två timmar sent så vi lär inte vara hemma i vår lägenhet förens vid 4-5 tiden imorgonbitti, men det är inte mycket att sura över. Nu ska jag döda den sista tiden genom att läsa en stund.
Vi hörs imorgon i Sverige igen! Puss❤️

MÅNDAG - DAG 7

Hej!
Idag är det sista hela dagen här i paradiset och imorgonkväll åker vi hem. Jag vet knappt vart denna vecka tog vägen. Vi har haft det så bra att tiden bara har sprungit ifrån oss.
Vi har som vanligt njutit av solen hela dagen men tyvärr har det inte varit lika härligt idag. Vi har nämligen varit invaderade av hemska småknott hela dagen. De har förmodligen kommit fram på grund av värmen som hela tiden stiger och dessa pyttesmå svarta saker är överallt. Vi har legat mer i vattnet än uppe på land idag för att komma ifrån dom. Jag har flera bett över hela kroppen som kliar så jag blir galen. Vi håller alla våra tummar och tår för att de där jäklarna är borta imorgon, vår allra sista dag.
Ikväll har vi som vanligt njutit av god mat, och på menyn stod BBQ. Nu är väskan så gott som färdigpackad och vi har krupit ner i sängen. Vi åker som sagt inte förens 20:30 imorgonkväll så vi har ju faktiskt en hel dag kvar då vi kan kräma ut det sista av solen, värmen, drinkar och godsaker! Godnatt❤️

Här kommer ett par töntiga modellbilder som vi tog innan middagen. Men vad gör man inte för sina semesterfoton!

SÖNDAG - DAG 6

Godkväll!
Ännu en härlig dag i solstolen har passerat och idag var det hela 33 grader varmt. I eftermiddags när vi kände oss mätta på solen satte vi faktiskt på oss våra träningskläder och gick till gymmet. Trots att vi var sega och soltrötta efter en varm dag var det riktigt skönt att få ställa sig på löpbandet och ta ut sig lite. Att dessutom ha utsikt över havet samtidigt gjorde det hela lite lättare! Efter en lång dusch och den obligatoriska innan-middagen-vilan intog vi buffébordet och idag var det inget mindre än Texmex på menyn. Det fanns allt från helt magiska enchiladas, guacamole, nachos och massor ingredienser till att göra sin egen tortillatacos. Denna middag står nog högst på prispallen hittills!
Efter en stunds tittade på kvällens show gick vi tillbaka till hotellrummet för att spela kort. Nu ska vi borsta tänderna, hoppa i sängen och avsluta dagen med ett avsnitt av vår serie! Godnatt❤️

LÖRDAG - DAG 5

Hejsan!
Det finns egentligen inte så mycket att säga om dagen, jag tror ni förstår hur den har sett ut på ett ungefär! Vi bara njuter och njuter och skulle helst av allt bara vilja stanna upp tiden här och nu.
Ikväll åt vi middag lite tidigare (Bulgarisk buffé stod på menyn och det var faktiskt supergott!) för att sen springa hem till hotellrummet eftersom Arsenal spelade match klockan halv åtta. Jag hade väl önskat att vi kunde ta lite semester även från fotbollen denna vecka men har man en fotbollsnörd till pojkvän är det inte mycket att göra åt. Vi myste i alla fall samtidigt till det med chips och läsk här i soffan och nu när matchen är slut ska vi göra oss iordning för sängen. Vi måste ju samla krafter inför ännu en dag i solstolen! Godnatt❤️

FREDAG - DAG 4

Hej!
Under förmiddagen idag tog vi bussen in till Balchik stad. Vi strosade omkring i hamnen, gick in i små butiker och svettades halvt ihjäl innan vi var tillbaka på hotellet lagom till lunch. Trots den mysiga och trevliga förmiddagen var det väldigt skönt att få ta sig ett svalkande dopp i poolen istället. När det är närmare 30 grader vill man ju inget annat än att bo i vattnet eller under ett parasoll. Ikväll var det en helt underbar italiensk buffé till middag och efter det var det ABBA-show vilket var lyckat precis som igår. Nu ligger vi nerbäddade i soffan och hade tänkt vänta in tjejernas OS-finalmatch på radion eftersom det inte visas på någon kanal här, men precis nu när vi tänkte sätta på det fick vi höra "om du är utomlands så kan du av upphovsrättsliga själ inte se eller höra matchen". Jaja, det är inte mycket att göra helt enkelt. Vi kryper istället ner i sängen, sätter på ett avsnitt av the Blacklist och håller tummarna för damlandslaget! Godnatt❤️

TORSDAG - DAG 3

Godkväll!
Ännu en härlig dag i detta paradis har passerat och precis som igår har vi mestadels njutit av bad, sol, värme, drinkar och godsaker. Ikväll var det Amerikansk buffé på menyn och det serverades bland annat grillade hamburgare, pommes, majskolvar, friterade lökringar, kycklingvingar och massor mer. Till efterrätt fanns bland annat en oreokaka som smakade gudomligt. Efter middagen var det musikshow vilket faktiskt var riktigt bra. Jag har sett många shower på olika hotell i mina dagar och ibland kan ju dessa faktiskt vara riktigt dåliga. Men detta var verkligen underhållande!
Nu har vi krupit ner i sängen och ska titta på ett avsnitt av the Blacklist innan sovdags. Imorgon väntar en dag inne i Balchik stad. Godnatt!❤️

ONSDAG - DAG 2

Godkväll!
Första heldagen här i Balchik börjar lida mot sitt slut och vi har precis krupit ner i vår sköna(!) säng.
Vi har haft en helt fantastisk dag med sol, bad, drinkar och god mat. Inte mer komplicerat än så! Ikväll har vi ätit grillbuffé till middag och spelat massor kortspel på balkongen. Åh vad jag trivs här.

Här kommer ett par härliga bilder från dagen:

TISDAG - DAG 1 I BULGARIEN

Hejsan!
Nu är vi äntligen här, i rena paradiset. Vi bor på en enorm resort och allt är verkligen helt fantastiskt. Hotellet är superfräscht och fint, det finns flera pooler, stranden ligger precis vid hotellet, det finns en stort och fint gym (som vi tänkte försöka besöka någon dag) och det serveras mat, snacks, drinkar och glass heeela dagen. Hotellet ligger ganska avsides från någon stor stad men eftersom resorten är så himla stort så är det som att hela hotellet är en liten by, här finns liksom allt. Vi kan verkligen inte klaga på någonting, här kommer vi kunna sola, bada, njuta och äta alldeles för mycket mat!
Vi kom fram vid tvåtiden idag och hann lägga oss vid poolen ett par timmar. Ikväll har vi ätit kvällens buffé med tema asiatiskt och sen tog vi med oss varsin drink och satte oss i en hammock precis vid havet. Nu har vi avslutat ett samtal med mamma då hon försökte livesända sverigematchen för oss, och vilket perfekt avslut det blev på denna dag när Sverige nu har gått till OS-final!
Nu ska vi krypa ner i sängen och avrunda kvällen med ett avsnitt av the Blacklist innan en ny härlig dag väntar! Godnatt❤️

TISDAG --> MOT VÄRMEN!

Godmorgon!
Vi sitter just nu på flyget och väntar på att få åka. Avresan har dessvärre blivit en timma sen men det är inget att hänga läpp för. Om ett par timmar får vi njuta av sol, värme, bad, all inclusive, böcker och lugn och ro. Precis vad vi behöver just nu!
Förhoppningsvis är vårt internet på hotellet tillräckligt bra för att jag ska kunna titta in här, men om inte så är jag tillbaka om drygt en vecka! Puss❤️

LÖRDAG-SÖNDAG-MÅNDAG

Hej!
Efter en fullspäckad helg och en riktig rivstart på veckan hinner jag äntligen titta in här igen.
Jag ska naturligtvis börja från början, vilket blir i lördags då vi firade min moster som fyllt 60 år. Det var inget mindre än en peruk-fest och alla såg verkligen helt fantastiska ut. Det bjöds på bland annat helt underbar mat, dryck, tipspromenad, tal, sång, tårta och dans. En helt underbar dag och kväll med härliga människor jag inte träffat på år och dar!
Igår spenderades dagen mestadels i en bil och vid sjutiden var jag och Pontus äntligen hemma i Göteborg igen. Oliver som fortfarande bor hos oss hade fixat en god middag tills vi kom hem som vi njöt av innan vi söndagsmyste framför the Blacklist.
Idag har jag som tidigare nämnt rivstartat veckan med ett 12-timmars arbetspass hos min lillkille.
Nu är jag äntligen hemma, resväskan är packad och jag är redo för några timmars sömn innan klockan ringer 04.30. För imorgon åker vi äntligen till Bulgarien, jag känner mig som ett barn kvällen innan julafton!!!

Ett par bilder från i lördags:

FREDAG 12/8

Godkväll!
Vi har precis krupit ner under våra tjocka täcken i en liten stuga uppe i Dalarna. Vid tre-tiden åkte vi hemifrån och cirka fem timmar senare var vi framme hos våra kusiner i Mockfjärd. Det var så himla längesen vi var här och det var så kul att äntligen träffa alla mina fina kusiner igen. De bor i ett stort hus ute på landet/i skogen men har även fem hus/stugor till i olika storlekar en kort promenad från deras vanliga hus. Så jag och Pontus har fått vår egna lilla stuga som vi nu har gjort oss hemmastadda i. Nu ska vi släcka lampan och sova så vi är pigga och redo för imorgon då det väntar storkalas för min moster som fyllt år! Godnatt❤️

TORSDAG 11/8

Hej!
Precis som alltid har vi startat dagen med en lång sovmorgon och extra god frukost i soffan. Har man semester är det nästan ett krav att äta extra stora, goda, mysiga och långa frukostar varje dag.
Vid lunchtid åkte Felicia hem till Skövde och jag satte mig på cykeln till tandläkaren. Jag känner alltid ett litet obehag inför ett tandläkarbesök. Känslan av att någon gräver i munnen på mig och att man knappt kan andas är ju inte jättehärlig. Men jag kunde tack och lov gå hem nöjd då mina tänder var så fina så!
När jag kom hem hann jag bara slänga i mig lite lunch innan jag satte mig på tåget hem till mina föräldrar. Vi har haft en liten minikräftskiva ikväll med olika kräftor, räkor, surdegsbröd, ost och kantarellpaj. Nu har jag precis krupit ner i sängen och ska alldeles strax sova. Imorgon efter lunch åker vi till Dalarna, hem till mina kusiner som jag inte har träffat på evigheter. Det så bli så kul att äntligen ses igen!
Godnatt och puss❤️

ONSDAG 10/8

Godkväll!
Idag har jag, trots det riktigt pissiga vädret som man helst bara velat sova bort, haft en bra dag. Det är som att hösten kom lagom passande tills jag fick semester..
Men efter sovmorgon och frukost gick jag och Pontus till gymmet och svettades en stund. Det var välbehövligt och väldigt skönt! Efter dusch och lunch åkte jag in till stan och mötte upp Felicia för att åka och kika efter våra nya skolor, så vi vet vart vi ska ta vägen första dagen. Vi handlade också inför kvällens middag innan vi åkte hem till oss. Ikväll har vi haft en jättemysig kväll då våra gamla fina vänner kom till oss för tacokväll, massor prat och chokladbollar. De har precis åkt hem allihop och jag, Pontus och Felicia ligger nu nerbäddade i sängen och tittar på fotboll. Men snart slocknar jag så nu ska jag lägga ifrån mig mobilen och sova. Godnatt!❤️

TISDAG 9/8

Godkväll!
Tisdagar som vanligtvis brukar vara lite av en hat-dag för mig har idag varit supermysig och bra. Jag och Pontus har som vanligt sovit ut länge och startat dagen med långfrukost och serietittande i ett nedsläckt teverum med massor tända ljus. Det har blivit lite som en rutin för oss de senaste mornarna, världens mysigaste morgonrutin. Vid två-tiden kom min saknade syster till Göteborg så då mötte jag och Pontus upp henne i stan. Vi strosade omkring lite och handlade innan vi åkte hem och bara myste och pratade. Ikväll har jag och Felicia träffat Anna för middag på TUGG och väldigt mycket ta-igen-prat. Efter denna mysiga dag avslutade jag den också på allra mysigaste sätt med ett avsnitt av the Blacklist nedbäddad i sängen tillsammans med min Pontus. Nu ska vi sova! Godnatt❤️

Ungefär såhär mysig ser varje morgon ut:

Och såhär mysigt hade jag ikväll med mina älskade bästa vänner:

MÅNDAG 8/8

Hejsan!
Det är måndag, ny vecka och jag och Pontus bara njuter av vår ledighet. Idag har vi varit så slappa och verkligen gått in för mottot att få göra precis det vi känner för vår första riktiga semesterdag. Vi har tittat på serier, myst och gått runt i morgonrock fram till klockan tre. I eftermiddag ville vi ändå göra lite nytta så vi städade lägenheten och tvättade vår överfulla tvättkorg som prioriterats bort under våra tuffa jobbveckor. Om en stund kommer Oliver hem till oss, som ska vara inneboende hos oss i sisådär två veckor. Så ikväll tänkte vi laga någon god middag och sen lämnar jag grabbarna här hemma för att gå på bio med Sofia. Det var så längesen jag var på bio och eftersom vädret är grått och trist så känns det väldigt passande!
Puss❤️

Tre bilder från igår då vi såg matchen mellan Arsenal och Manchester City på Ullevi. En riktigt bra och rolig match som slutade med 3-2 till Arsenal!

FREDAG-LÖRDAG-SÖNDAG

Godmorgon, eller god eftermiddag får jag nog säga!
Jag kan inte beskriva min lycka i kroppen just nu. Igår när klockan slog 16 gick jag äntligen på semester! (Jag jobbar dock ett extrapass nästa måndag men det försöker jag bara tänka bort). Jag ska snart återgå till gårdagen men först måste jag ju berätta lite om i fredags då jag inte hann titta in här.
Jag jobbade min sista dag på Högsbogårdsskolan aka världens bästa sommarjobb och firade sen in helgen och Pontus semester med en härlig kväll tillsammans med våra fina vänner David och Felicia. Vi åt middag på Storköket och tog ett glas på Bar himmel innan kvällen fick sluta relativt tidigt då jag skulle upp och jobba tidigt på lördagsmorgon. Men en jättetrevlig och mysig kväll hade vi!

I går jobbade jag hos min lillkille hela dagen och när klockan slog fyra gick jag som sagt äntligen på semester! Jag mötte upp Pontus på stan och vi gick bland annat till 4gott och köpte massor med godis. Kvällen spenderades hemma bara han och jag med en helt magisk god middag bestående av hemmagjord potatissallad, grillad fläskfilé och ett glas rosé. Sen åt vi godis, tittade på film och bara myste hela kvällen. Jag var dock heeelt slut och satt och nickade halva filmen. Så tillslut pussade jag Pontus godnatt och gick och la mig. Det var längesen det var så otroligt skönt att få krypa ner i sängen!

Trots att jag somnade relativt tidigt igår vaknade vi sent idag och jag lyckades sova nästan 12 timmar. Semester är helt klart välbehövligt just nu! Vi drog ner rullgardinen, tände massor ljus och låg nerbäddade i soffan hela morgonen/förmiddag och tittade på serier och åt långfrukost. Nu har vi precis dragit oss upp därifrån och ska börja göra oss iordning för dagen. Vi ska nämligen gå på fotbollsmatch idag då inga mindre än Arsenal - Manchester City spelar på Ullevi. Felicia och David bokade spontant biljetter i fredags så vi ska möta upp dom om en stund, sätta oss på någon pub och känna in stämningen inför kvällens supermatch.
Vilken fantastisk start på semestern jag har fått. Som sagt, lyckan i min kropp är svår att beskriva. Puss!❤️

TORSDAG 4/8

Hejsan!
Det är något speciellt med torsdagar. Jag har liksom alltid tyckt väldigt mycket om den dagen, just för att helgen är så himla nära. Man kan riktigt ta på helgkänslan och det pushar verkligen på motivationen det allra sista av jobbveckan. Jag jobbar ju dock på lördag också, men jag har ändå lite helgkänsla inför imorgon!
Idag har jag haft en underbar dag på jobbet precis som vanligt. När jag kom hem hoppade jag direkt in i duschen innan min saknade och bästa vän David knackade på dörren. Vi gick och handlade och gjorde kanske världens godaste kvällsmat; grillad ciabatta med olivolja och flingsalt, toppad med parmaskinka, mozzarella, tomat och färsk basilika. Så väldigt enkelt men ändå en så magisk combo. Efter en kväll med mycket ta-igen-prat och mys har han precis åkt hem och jag och Pontus har krupit ner i sängen. Om 7,5 timmar ringer klockan så nu är det dax att sova. Imorgon går Pontus på semester och jag gör min sista dag på min älskade särskola och går sen på semester på lördag. Vilken känsla! Puss och godnatt❤️

ONSDAG 3/8

Godkväll!
Halva jobbveckan har snart passerat och jag har haft en jättebra onsdag. Efter en mysig dag på jobbet kom jag hem till en eftermiddag och kväll tillsammans med bara min Pontus. Vi har lagat mat inför ett par dagar framöver, det blev kyckling och pasta med hemmagjord tomatpesto. Därefter unnade vi oss varsitt glas rosé till damlandslagets fotbollsmatch. Till kvällsmat lyxade vi till det med pannkakor med grädde, sylt och nutella. Det är ju ändå lillördag! Nu har vi precis krupit ner i sängen och satt på ett avsnitt innan sovdags! Godnatt❤️

TISDAG 2/8

Jag hinner bara skriva några snabba rader, för när som helst faller mina ögonlock igen, jag är sååå trött. Idag har jag jobbat 7.30-16 och nästan direkt när jag kom hem träffade jag Sofia för en lång och härlig promenad. Resten av kvällen har jag legat nerbäddad i soffan tillsammans med min Pontus som dock kom hem lite senare då han varit på sin första fotbollsträning efter sommaruppehållet. Så det var en trött kille som kom hem och fick återhämta sig med min goda hallonsmoothie jag gjorde till kvällsmat. Vi har precis sett ett avsnitt av vår serie som jag nästan somnade till, så nu är det dax att släcka lampan! Godnatt❤️

MÅNDAG 1/8

Hejsan!
Efter 12 timmars jobb denna måndag sitter jag äntligen på bussen hem. Det har varit en bra dag och jag har varit pigg och taggad för ett långt pass, men nu känns det ändå väldigt skönt att få komma hem. Jag längtar efter att få pussa på Pontus, krypa ner i sängen, titta på ett avsnitt av the Blacklist och sova många timmar innan morgondagens jobbdag. Det är en härlig känsla att vara sådär trött men ändå nöjd och glad efter en lång dag. Puss och godnatt!❤️