TISDAG

idag har dagen gått så långsamt så det inte är klokt. men skolan är äntligen över och jag sitter och pinar över att jag har fotbollsträning ute i kylan på det hemska konstgräset från halv nio till tio ikväll. det är något med det där konstgräset alltså. jag har bara en svart bild framför mig från förra vintern då skolan var som mest stressig, när enda gången man inte fryser är när man ligger under ett duntäcke, när vintens mörker gör en så förbannat trött, då var jag tvungen att ge mig ut och träna i 10 minusgrader.  fotboll i all ära, men när man måste ge sig ut och springa efter en fotboll så pass sent på kvällen i ett kallt och grått sverige, är det inte ens kul. sen slutar träningen klockan tio och jag kommer inte i säng förens tolv.

nej nu låter allt nästan för deprimerande och jobbigt. det är ju förbannat skönt när man kommer hem färdigtränad och lite frusen, och få lägga sig i sin varma mysiga säng. sen har jag faktiskt haft en bra dag idag, även om allt verkar precis tvärtom!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0