MÅNDAG

Det är sista dagen på sommarlovet idag. Vaknade upp till ett grått och tråkigt väder och jag kände direkt lite måndagsångest. Det märks verkligen att vi går mot mörkare tider nu, hur tråkigt det än låter. Kvällarna mörknar snabbare, vädret liknar mer ett höstväder och inte minst så börjar den s.k. höstterminen i skolan imorgon. Men för att inte få panik totalt så är det ju faktiskt fortfarande augusti, så än så länge behöver vi inte stressas över att hösten och vintern är påväg. Det känns som att jag lät lite väl deprimerade i starten på det här inlägget..

Jag kan väl inte påstå att jag har haft en jättespännande sista dag på sommarlovet. Vaknade klockan tio, åt frukost, åkte till stan och tittade innan jag hade körlektion. Har sen legat och tittat på film i min säng och övningskört lite till. Så händelserik och rolig har denna måndagen varit. Snart ska jag slå mig ner vid middagsbordet innan jag ägnar kvällen åt att ta hand om mig själv lite. Duscha, göra inpackning och måla naglarna mm. Det gäller att ta vara och njuta av sista kvällen i frihet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0