TORSDAG-FREDAG-LÖRDAG-SÖNDAG

Ännu en gång har bloggen legat lite åt sidan när jag har haft fullt upp varje dag de senaste. Jag drar en liten historia genom alla missade dagar, och det börjar i torsdags. Jag, Felicia och David packade väskorna för att åka till Vallda, där Karin har sommarstuga. Under torsdagskvällen när vi var framme lagade vi tacos, myste vid vattnet i solnedgången och pratade hela kvällen. 
 
 
 
fredagen vaknade vi till regn och spenderade dagen på stan för lite småshopping och storhandling inför kvällen. Jag kan nog ha haft världens mysigaste midsommarafton då jag umgicks med världens bästa vänner och vi åt underbart grillat, spelade spel, drack gott, hade djupa diskussioner i timmar och åt jordgubbar och glass. 
 
 
lördagen, eller igår, så packade vi ihop våra väskor för att åka hem efter frukosten. Jag följde dock inte med enda hem eftersom jag blev avsläppt vid Liseberg för att spendera hela min dag där med Robin och hans familj. Bortsett från min åksjuka av alla karuseller så hade jag en jättebra och rolig dag. När vi kom hem till Robins lägenhet på kvällen trötta men nöjda, så låg jag och Robin i hans soffa hela kvällen framför fotbollen med pizza, godis och chips. 
 
 
Idag, söndag, vaknade jag upp och mådde hemskt. Min hals var helt igensvullen, jag kunde inte svälja utan att göra en grimas och kroppen bara värkte. Världens bästa Robin har pysslat om mig hela dagen och han köpte isglass, två sorters halstabletter, c-vitamin brustabletter, grönt te och alvedon så jag har överlevt dagen. Vi har legat i hans soffa hela dagen fram till klockan sex ikväll och tittat på film, sovit och ätit. Han skjutsade hem mig för en stund sen och nu längtar jag redan efter honom. Mamma och pappa är borta hela veckan så det är jag och Felicia som får hålla ställningarna i huset. Jag som hatar när det är så ensamt och tyst hemma. Jag ska om en liten stund hoppa i säng så att jag förhoppningsvis blir bättre till imorgon då jag börjar min första dag på sommarjobbet. Börjar inte förens 16 imorgon eftermiddag så jag får i alla fall sovmorgon!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0