FREDAG-LÖRDAG-SÖNDAG

Det blev ännu en gång en liten paus från bloggen, men jag har haft alldeles för fullt upp för att ens hinna tänka på att skriva. De senaste dagarna har varit så bra och jag har haft en grym start på sommarlovet. I fredags var det som sagt skolavslutning ( i en matsal...) i kanske en timma. Sen gick jag och Olivia till stan där vi mötte upp pappa som bjöd oss på lunch på Orient palace. Efter den goda maten åkte vi med Robert till Tibro där vi tittade på utspringet och kortegen för alla tibros studenter. Vi åkte sen hem till Louise som hade studentmottagning där vi blev bjudna på underbar mat och dryck och hade det trevligt. Senare under kvällen åkte vi även hem till Ida som också hade studentfest. Och vilken grym kväll det blev. Underbart väder, underbar tårta, god dryck, härligt sällskap, massor skratt, fotbollstittande och kubb hela kvällen. Kvällen och natten avslutades också mysigt hemma i Olivias sköna säng.  Som sagt, mitt sommarlov kunde inte ha börjat bättre!


Igår sov jag och Olivia ut länge på morgonen, vilket var himlans nödvändigt. Efter en stor, lång och jättegod frukost framför filmen "tzatziki" tog vi tag i oss själva och körde riktig hårdträning genom motionscykel och styrka. Senare under eftermiddagen kom Robin och han och jag åkte hem till mig. Eftersom hela min familj var bortresta så fick jag och Robin vara hundvakter, så vi hade lördagsmys i form av tacos, poppcorn, fotboll och film.



Idag är det söndag och jag slipper känna minsta söndagsångest. Tog en lång och skön sovmorgon idag igen, och åt sen en lika stor och god frukost som igår. När jag hade pussat Robin hejdå så tog jag mig ut på en 5km löprunda, följt av en långpromenad med mamma och pappa på en och en halv timma. Åkte ut och övningskörde med våran nya bil under eftermiddagen och det har aldrig varit så svårt att köra som det var idag. Att helt plötsligt köra en ny bil känns nästan som att börja om på nytt, och skillnaden mellan vår gamla och denna nya är enorm. Så med tre kärringastopp på kanske 400 meter gav jag mer eller mindre upp och det blev ingen lång runda idag inte. Nu har jag precis ätit en god söndagsmiddag och väntar på att pappa ska bli klar med efterrätten. Ikväll ska jag bara mysa och lägga mig tidigt, för imorgon väntar min första körlektion klockan åtta på morgonen! Nu har jag snart skrivit så långt att inlägget inte kommer få plats på en sida på bloggen, så vi får höras imorgon igen. PUSS!♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0