LÖRDAG

Jag hade en så mysig kväll igår i Göteborg. Det var från början reserverat biljetter till bion för åtta tjejer men eftersom tre ligger i feber och en i halsfluss så vart vi bara fyra kvar som kunde åka. Men vi hade det minst lika mysigt bara vi med god mat (kanske till och med lite för mycket gott), en grymt rolig bio och prat om allt vad livet innebär.

Idag har jag haft en jobbig förmiddag med ångest över allt vad stress och vad skola innebär. Inte nog med att mitt långa samhällsarbete är klart, utan nu ska jag läsa en annans jävla arbete på 20 sidor och sen dra en sammanfattning om den inför klassen, plus att jag ska ge henne kritik för vad hon kunde ha gjort bättre inför klassen. Sen ska en annan människa i klassen göra samma sak mot mitt arbete och jag ska alltså kunna "försvara" det. Vad är det för jävla idé? Jag har lust att bara hoppa av skolan och ta ledigt resten av livet.

Idag struntar jag i alla planer jag hade planerat med träning, plugg och städning och följer istället med ut i det fina vädret och till stan med mamma. Sen åker jag hem till min älskling och spenderar kvällen hemma hos honom. Jag hoppas innerligt att alla andra har fått en lite bättre start på dagen än vad jag har haft. Nu ser jag bara fram emot en mysig kväll med den jag tycker bäst om!

Ett par bilder från igår:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0