SYND OM MIG

Jag som hade en fullplanerad lördag framför mig ligger nu istället nerbäddad under täcket med feber. Jag kände mig dålig under min och mammas långpromenad och när jag kom hem hade jag skaffat mig feber. Och bättre har det inte blivit eftersom febern bara stiger sakta men säkert och jag ligger och fryser och har värk i hela kroppen. Fy vad jag tycker synd om mig själv. Jag är aldrig sjuk, har inte varit det på riktigt på över ett år utan bara blivit träffad av förkylningar då och då. Jag som brukar säga att jag vill vara sjuk, jag tar tillbaka vartenda ord.
Ikväll ska mamma pyssla om mig hela kvällen. Vi ska ligga och titta på film med nyponsoppa och vindruvor till. Så för att vända det till något positivt så kan det trots att vara lite skönt att vara sjukast i världen och bli ompysslad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0