ONSDAG

Idag har jag spenderat hela min dag i Jönköping med mamma. Hon skulle göra en ögonoperation för att bli av med sitt synfel och slippa glasögon resten av livet, så då följde jag med som sällskap. Vi hann självklart med lite fönstershopping, lunch på ett mysigt ställe och en impulsklippning för mig. Jag har tänkt att klippa mig hur länge som helst, men aldrig kommit till skott. Så när vi gick förbi en frisör bestämde jag mig helt spontant för att få det gjort. Så nu känner jag mig jättekorthårig eftersom frisören fick ta en ganska bra bit.

Juste, påväg till Jönköping glömde jag min mobil på tåget, den klyftiga människa jag är. Men som tur var så ringde en kille upp mamma och sa att han hade tagit hand om den. Han var tydligen från Nässjö men skulle till Skövde på måndag så då kunde jag få tillbaka min mobil, kan man ha en sån tur?

Nu har jag precis kommit hem och ätit middag. Ikväll ska jag ha en hemma-familj-kväll trots att jag egentligen hade planerat in och längtat efter en kalaskväll. Men med 70 kr på kontot kommer man inte så långt om det ska räcka hela helgen, och eftersom jag ska upp klockan åtta imorgon för att åka och träna gymnastik, så får mamma och pappa liva upp min kväll istället helt enkelt. Det är bra tur att jag är så hemmakär och att det bjuds på marängswiss här hemma ikväll i alla fall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0