ONSDAG

Skolan har börjat igen och jag mjukstartade med en skoldag från 11.40-14.30. Helt underbart med en lång sovmorgon efter tidiga morgnar under helgen. Efter skolan tog jag, Emma, Olivia och Felicia en fika på rådhuset och gjorde ett par ärenden på stan innan vi hade ett möte med IFK Skövde. Vi håller nämligen på med ett projektarbete, där vi har som mål att samla in pengar till barncancer-fonden, och självklart även försöka inspirera andra till att också vilja bidra med något. Den 8 december ska vi b.la. sälja julgodis på en julmarknad i stan för att samla in pengar, och mötet med IFK Skövde handlade om ett motionslopp som vi ska hålla i vår. Vi ska alltså arrangera ett lopp där startavgiften oavkortat kommer gå till barncancer-fonden, och IFK Skövde är så snälla som hjälper oss med allt detta. Det känns så sjukt kul och spännande och jag bara längtar till när allt verkligen ska sättas igång!
Efter dagens möte blev jag bara ännu mer glad och förväntansfull, så en bättre start på skolveckan kunde jag ju inte fått. Ikväll hade jag tänkt plugga inför mitt tråkiga svenskaprov men jag tror det får vänta tills imorgon istället. För klockan åtta är det final i "bonde söker fru" och det ska jag självklart sitta bänkad framför! Mycket mer än så har jag väl inte tänkt få gjort idag, imorgon börjar jag tidigt, så jag ska hoppa i säng snabbt så att jag får mina 8 timmars sömn som jag alltid vill ha. Tack och hej och puss och kram!❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0