BAK-TIPS

Hej igen! Jag tänkte bara slänga in ett litet bak-tips här på bloggen för ovanlighetens skull. Jag var ju så sugen på något gott att äta ikväll, men jag vill ändå inte trycka i mig en stor godispåse. Så jag ställde mig och bakade nyttiga chokladbollar som blev hur goda som helst. Pappa har gjort dom tidigare så jag visste redan innan att dom var goda och därför kunde bli ett perfekt godis en vanlig tisdagskväll.

Du behöver en bra och stark mixer för att dom ska bli så mixade och få en så bra konsistens som möjligt.

Mixa ihop:
- 1,5 dl valfria nötter (jag valde mandlar och osaltade cashewnötter)
- 12 stycken dadlar
- 1 msk cocosfett
- eventuellt lite vaniljsocker om man vill ha

Rulla denna smet/gegga till små bollar och rulla dom sedan i smält mörk choklad (går självklart även att äta bara som de är utan choklad).

Ställ bollarna i kylen eller frysen en stund innan du äter dom så chokladen stelnar och tills de blir lite kalla.

Ett enkelt, jättegott och dessutom nyttigt godis för den som inte vill äta kakor, godis och annat onyttigt så fort sötsuget kommer fram. Testa och njut!

Puss

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0