MÅNDAG

Idag har jag haft en tung, tråkig men ändå ganska bra måndag. Jag vaknade upp med världens måndagsångest och ville bara ligga kvar i sängen hela dagen. All skolstress får mig att bara vilja strunta i allt och sova fram till studenten. När jag stressar för mycket brukar jag även få problem med min andning hur konstigt det än låter. Så jag har varit helt yr i huvudet hela dagen eftersom jag inte syresätter min hjärna så som man ska. Jag har alltså gäspat och varit hur trött som helst hela dagen och när jag sen gick till gymmet för att träna visste jag inte hur jag skulle ta mig igenom ett träningspass så seg som jag var. Det blev ett väldigt lätt och kort träningspass bestående av 4,5 km löpning och lite magstyrka, sen gav jag upp. Jag åkte hem, tog en lång och varm dusch och gjorde sen iordning en god middag. Ikväll har jag suttit och andats ur en bit av ett sugrör (tackar gudarna för att min mamma är sång- och talpedagog och därför är väldigt duktig på andning, så hon vet precis hur hon ska hjälpa mig när jag blir knäpp) som är en jättebra övning för andningen, så nu känner jag mig lite klarare i huvudet. Jag har också pluggat en lång stund och äntligen skickat in min tråkiga och jobbiga religionsuppgift som jag har klagat och oroat mig så mycket för. Det känns så otroligt skönt att inte behöva tänka på den mer och nu har jag lagt mig välförtjänt ner i soffan framför biggest loser. Ett väldigt skönt avslut på denna måndag som började så dåligt men trots allt slutade så bra. Nu känns det helt plötsligt inte lika tungt att ha en lång skolvecka framför sig.
Puss❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0