TISDAG

Åh jag kan inte ens beskriva min stress just nu. Egentligen har jag kommit bra mycket längre än många andra i min klass med flera skolarbeten, men jag kan ändå inte sluta stressa för det jag har kvar att göra. Inte nog med allt skolarbete så vill jag ju hinna träna också, och tänk om man kunde träffa en kompis och bara mysa eller lägga sig framför en film med gott samvete. Minns knappt senaste gången jag kände så. Det blir dessutom en så ond cirkel när man är så där stressad att man  istället, i alla fall jag, bara struntar i det istället. Jag borde sätta mig ner och plugga historia, men jag har istället lagt mig i soffan och funderar på att baka något gott att trösta mig själv med. Jag skjuter helt enkelt upp det till imorgon istället. Jag känner mig helt yr i huvudet idag med och skoldagen har varit lång från åtta till tre. Jag satt sen kvar i skolan och pluggade (skrev två ord på ett dokument om det räknas som att plugga) i två timmar innan jag träffade sömmerskan igen som ska sy om min balklänning. Jag kom hem vid halv sju och stoppade i mig middag och nu ligger jag här. Jag får så dåligt samvete när jag inte gör någon nytta, men ikväll funderar jag ändå på att bara strunta i allt. Äta något gott, ta på mig pyjamas och titta på teve resten av kvällen. Ibland får man göra så.
Nu ska jag inte dämpa alla er andras humör med mina negativa tankar mer. Hoppas eran dag har varit lite bättre än min. Puss❤

Kan inte låta bli att längta extra mycket till sommaren, värmen och friheten en dag som denna.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0