TVÅ VECKOR I BILDER

Hej!
Jag är tillbaka! Jag har varit borta från min lilla blogg alldeles för länge nu och jag har faktiskt saknat att få skriva av mig lite varje dag. Så nu ska det bli skärpning!
Jag har i alla fall haft full rulle sen sist jag skrev. Jag har haft en veckas helt underbar semester och nu har jag börjat jobba igen. Det är bara två ynka veckor kvar på sommarjobbet och det känns helt sjukt att två månader snart redan har rusat förbi. Jag har en hel del bilder från tiden då min blogg har stått och dammat så jag tänkte ta och lägga upp allihop och skriva lite om varje tillfälle.

Semestern började med strålande solsken och en heldag hemma hos Robins familj. Jag bara älskar att spendera dagar liggandes i en solstol med utsikt över poolen bredvid min Robin.

Efter dagens pool-häng kom min fina vän Amanda på besök till Skövde. Så under kvällen träffade vi mina andra fina vänner för ost- och vinkväll följt av en utgång. En väldigt trevlig och bra kväll hade vi!

På söndagen spenderade jag ytterligare en dag i vid poolen hemma hos Robins familj innan vi hade söndagsmys jag och Robin. Under måndagen bjöd det precis som dagarna innan på strålande solsken, så jag, Robin och Mattias åkte till djäknesundet för att spendera dagen där med sol och bad.

Under tisdagen tog jag, Pontus och David tåget till Göteborg för att träffa Amanda och spendera dagen på vackra Saltholmen. Det var underbart väder även idag så vi badade, solade, åt gott och hade det skönt. Under kvällen kom även Felicia och då satte vi oss på en mysig uteservering, tog varsitt glas och satt och pratade resten av kvällen innan vi övernattade i Davids lägenhet.

När vi kom hem på onsdagen åkte jag och David hem till Karin för en stor och underbar brunch. Resten av dagen storstädade jag hela vårt hus och sen åkte jag hem till Robin och myste med han och Filip under kvällen.

På torsdagen tog jag och Robin med oss hans lillebror Filip till Skara för en heldag på Sommarland. Vädret var lite sisådär men vi hade ändå en dag full med bad, spel och karuseller. Filip började dessutom dagen med att vinna en stjärnvinst på sitt första spel precis när vi hade kommit in i parken.

På fredagen åkte jag och Robin till Göteborg för en minisemester-resa som jag så länge sett fram emot. Vi kom dit vid lunchtid och efter en tacobuffé strosade vi runt på stan en stund. När kvällen kom gjorde vi oss iordning för middag som blev på O'learys. Efter den goda maten gick vi tillbaka till hotellet där vi bytte om till badkläder. Vårt helt fantastiska hotell Clarion post hotel hade pool på taket med vatten som var 34 grader varmt, så där låg vi en bra stund och njöt. Resten av kvällen låg vi nerbäddade i sängen med varsin stor godispåse från världens bästa godisbutik 4gott och tittade på film.

Vi började lördagen med en helt enorm och underbar hotellfrukost. När vi ätit oss proppmätta började vi vår långa shoppingdag. Jag hade världens shoppingsug och hade tänkt unna mig massor eftersom lönen precis kommit, men jag hittade tyvärr inte så mycket som jag hade hoppats på. Robin däremot hade händerna fulla av påsar, men det är faktiskt kul att titta på saker åt honom med! Under kvällen var det dags för höjdpunkten på denna helg, nämligen supermatchen mellan Real Madrid-PSG. Det var så sjukt häftigt och kul att få se en så stor match med så duktiga fotbollsspelare, även om matchen i sig var lite småseg till och från. Att vi fick se några som Ronaldo, Özil och Zlatan var nästan svårt att förstå. Efter matchen var det fyverkerier som vi tyvärr inte hann se eftersom vi var tvugna att bege oss till tågstationen när matchen var slut, men en bild utanför fick jag i alla fall till.
Jag hade i alla fall en helt underbar helg med min kärlek som jag skulle vilja göra om 10 gånger till.

Nu ett litet hopp till tisdagen, då min semester var över. Jag spenderade söndagen hos Robins mormor och under måndagen började jobbet igen. Men efter första jobbdagen började ledigheten igen och jag, Robin, Natalie och Mattias åkte till Liserberg. Vi hade en jättebra och rolig dag full med sol, regn, karuseller, skrik och skratt.

På onsdagen skulle jag också ha varit ledig men eftersom jobbet ringde och bad mig komma in och jobba för någon som var sjuk var det bara att säga ja och pallra sig dit mot min vilja. Men extra pengar är alltid bra att ha.
På torsdagen väntade ytterligare ett jobbpass från 16-22 och när jag hade slutat åkte jag hem till Pontus där det var förfest innan vi alla gick ut och dansade.

På fredagen började jag inte förens 18.00 så jag tog med mig Karin ner till sjön där vi spenderade dagen för sol och bad. Under kvällen jobbade jag som sagt och när jag hade slutat vid 22.00 var det bara att åka hem och lägga sig igen för att jobba 07.00 på lördagmorgon igen. Det var sommarens varmaste dag och jag trodde jag skulle dö av värmeslag på jobbet. När jag slutade vid 15.00 åkte jag ner till sjön ihop med Pontus, David och Karin. Under kvällen kom Amanda till Skövde igen och vi spenderade kvällen hemma hos Pontus. Vi grillade och åt jättegott, satt och pratade om djupa ämnen i timmar och avslutade med en helt sjukt grym skräckfilm.

Under söndagen, alltså igår, var jag ledig och åkte därför hem till Robins familj och badade hela dagen. Under kvällen åkte vi hem till mig och hade söndagsmys.

Och så slutligen har vi kommit till idag, måndag. Robin lämnade mig tidigt imorses eftersom hans semester är slut, men jag sov kvar en stund till. Jag börjar inte förens klockan fyra idag vilket är jätteskönt. Jag gick upp halv nio och efter frukosten tog jag mig in till stan för ett gympass. Jag körde 30 minuter jobbiga intervaller och 45 minuter styrka. Det var längesen jag tog ut mig riktigt ordentligt, så det var så skönt att få känna sig riktigt trött idag. Jag har faktiskt saknat gymmet under sommaren. När jag kom hem åt jag den goda lunchen som syns på bilden och sen satte jag mig ihop med mamma och skrev ett CV. Resten av dagen har jag suttit här. Jag har skrivit i snart över en timma så snart måste jag byta om till jobbkläderna och sätta mig på cykeln. Det väntas 6 dagars jobb denna veckan så det är bara att bita ihop, men just nu känns det faktiskt ganska okej, jag känner mig taggad på en ny vecka!

Nu har jag verkligen tagit igen min bloggpaus med detta extremt långa inlägg. Men det var kul att titta tillbaka lite och nu är jag jättesugen på att fortsätta skriva lite varje dag! Ha en bra måndag och ny vecka allihop, det ska jag ha! PUSS♥