MÅNDAG

Godkväll!
Jag som skrev varje dag här förr lyckas inte ens skriva ett inlägg två dagar i rad. Men jag hade trots allt ganska fullt upp igår då jag och Robin spenderade största delen av dagen hemma hos hans mormor innan vi åkte hem till mig på kvällen och lagade tacos och hade söndagsmys. Jag kan inte ens beskriva den pinan jag kände igårkväll över att jag skulle börja jobba idag. För tillfället känns det inte som det finns ett enda jobb i världen som lockar mig och verkar kul. Igår såg jag bara negativa saker med mitt jobb, jag ville bara spy på allt. Imorses när klockan ringde halv sex kände jag ungefär likadant, men när jag kom till jobbet släppte allt direkt. Jag har haft en jättebra arbetsdag och tiden gick jättefort. Så även om jag fortfarande inte kan säga att jag älskar att jobba så måste jag definitivt sudda bort allt det negativa jag målade upp igår.
Jag har med andra ord haft en bra dag och första jobbdagen av sju veckors jobb är avklarat. Jag jobbade från sju till tre idag och när jag kom hem var jag så trött att jag hade kunnat sova fram till imorgon. Men tack vare att Therese frågade om jag ville följa med ut på en promenad så lämnade jag soffan och rörde på mig lite istället. Så en timmes promenad och väldigt mycket prat fick vi gjort vilket var både skönt och mysigt. Ikväll har jag duschat, lagat mat och nu sitter jag mätt och belåten i soffan och tänker inte röra mig mycket mer idag. Om en stund kommer Robin så resten av kvällen ska jag mysa med min kärlek innan läggdags då jobbet väntar klockan sju imorgonbitti igen. Hoppas alla har haft en bra start på veckan, det har jag haft! Puss❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0