ONSDAG

Åh vilken bra dag det har varit idag, och det blev verkligen hur lyckat som helst. Vi har som sagt avklarat en av de större delarna i vårt projektarbete, nämligen motionsloppet "Spring för livet". Från början skulle jag och mina projektkompisar anordna ett eget lopp i slutet av april, men när en tjej som heter Cissi (som anordnar spring för livet-loppet) fick höra om oss hörde hon av sig till oss, vilket slutade med att vi bestämde oss för att samarbeta (det skulle ju blivit lite knäppt om vi båda skulle haft en lopp där båda var välgörenhetslopp i förmån för Cancerfonden med bara några dagars mellanrum). Eftersom Cissi hade jobbat extremt mycket med sitt lopp och lagt otroligt mycket tid på det så ville vi självklart inte ta allt det ifrån henne, så vi valde att vara hennes funktionärer men med lite mer ansvar. Så vi fixade så vi blev sponsrade med 300 bullar och massor saft från Coop, och så höll vi i fikadelen bland annat. Våra föräldrar och vänner var också med och hjälpte till som funktionärer och allt blev så himla bra. Det kom över 600 personer och sprang, Friskis och Svettis höll i uppvärmning, det var prisutdelning och inte minst helt underbart väder. En väldigt hektisk men bra och rolig dag. Nu väntar vi bara på det spännande beskedet om hur mycket pengar vi fick in, varav ALLT kommer gå till Cancerfonden.
Jag har i övrigt mått relativt bra idag trots min sjuka, det går helt klart åt rätt håll och jag börjar bli bra igen. Ikväll har vi ätit pizza till middag vilket satt väldigt fint i magen. Nu ligger jag, Robin och Felicia nerbäddade i soffan framför humorgalan och äter godis, bästa kuckelemuckmedicinen. Imorgon ska jag ha en sista hemma-dag och vila ut mig till 100% så jag blir helt frisk någon gång. Hoppas alla hade en fin valborg igår och njöt av det underbara vädret idag. Pusspuss!❤

Jag tog tyvärr inte många bilder idag, så jag bjuder bara på en så länge. Det kanske kommer upp någon mer när jag får tag på de bättre bilderna som Emmas pappa tog med sin systemkamera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0