TORSDAG

Idag är det bara 13 ynka dagar kvar till studenten. Jag kan verkligen inte förstå att det är MIN tur så snart. Tiden går alldeles för fort för att jag ska hinna med. Jag har avklarat en skolgång på 13 år och nu är jag fri att göra precis var jag vill. Det känns läskigt och jag vet inte ens om jag är redo för att ge mig ut i denna frihet, att gå i skolan är en trygghet. Men det ska naturligtvis bli så otroligt skönt också, slippa plugga på ett tag, tjäna pengar och bara göra det jag vill göra. Även om allt som har med denna frihet att göra låter lite skrämmande så måste jag nog börja inse att jag är vuxen och redo för att gå vidare ett steg i livet.
De här sista veckorna i skolan vill jag bara ta vara på och ha kul. Jag gjorde mina sista skoluppgifter idag, en redovisning och en opponering, så nu tänker jag bara njuta av att inte behöva lägga någon energi på skolan och ta vara på den sista tiden med min klass.

Idag hade jag en kort skoldag. Jag började tio och slutade tolv, sen gick jag till frisören och slingade håret. Det var ett helt år sen sist jag gjorde det så det var skönt att få känna sig lite fräsch igen. Jag mötte upp mamma efter frisörbesöket och vi strosade runt på stan en stund. När jag kom hem gav jag mig ut på en timmes powerwalk och resten av kvällen har jag bara legat i soffan. Jag tänkte snart gå och lägga mig så att det blir fredag snart. Jag har en så bra helg framför mig. Fredagsmys med Robin och klassfest på lördag. Hoppas alla har haft en bra vecka och får en fin helg! Puss❤

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0