ONSDAG

Godkväll allihop, kan ni förstå att det redan är onsdag och halva jobbveckan redan har gått. Det är verkligen läskigt hur fort tiden går, och nu börjar jag känna mig lite vemodig inför min sista riktiga arbetsdag på världens bästa förskola (17 december tar min anställning slut). Jag kan inte ens beskriva hur bra jag trivs, med både barn och kollegor. Barnen är helt fantastiska och jag kan till och med längta till nästa dag jag ska få träffa mina mysiga tjejer och killar igen. Även om en arbetsdag kan vara hemskt krävande och jobbig så får jag så mycket kärlek av alla barn att det är värt varenda minut. Tänk att jag inte kommer få träffa dom varje dag efter jul, det är en så sorglig tanke. Jag kommer självklart fortfarande stå som inringning där men då vet jag ju inte alls hur ofta det blir, det kan ju bli allt från flera dagar i veckan till en dag i månaden. Jag har så svårt att se mig själv på en annan förskola när jag har varit på denna så länge nu. Men allt har ju trots allt ett slut och det är väl säkert nyttigt för mig att gå vidare, jag vill ju inte fastna på en och samma bana, jag vill ju testa på nya saker!

Idag har jag i alla fall haft en bra jobbdag, precis som vanligt. Jag slutade klockan fyra och när jag kom hem åt och vilade jag lite innan jag och pappa åkte in till gymmet. Jag sprang 3 km innan vi cyklade oss genomsvettiga på vårt gamla vanliga pass activio. Ikväll har jag som vanligt bara tagit det lugnt och myst, ätit kvällsmat, tittat på bonde söker fru och även suttit länge vid datorn för att fortsätta mitt sökande på bra och roliga julklappar, det är verkligen inte lätt när man som mig alltid har höga krav på sig själv och vill toppa det man gjort tidigare. Men det är ju trots allt ett tag kvar så än så länge behöver jag inte stressa. 
Nu måste jag sova så jag är åtminstone lite pigg när jag börjar 07.30 imorgon! Godnatt❤️

Eftersom jag inte vill tråka ut er med mina kvällsmat-bilder för mycket (som alltid är det lättaste att ta kort på en sån här dag då det inte har hänt allt för mycket intressant) så bjuder jag på ett par bilder från min och Felicias student-fotografering. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag saknar denna tid❤️








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0