SÖNDAG

Hej! 
Denna söndagen har gått i ett och jag har fått en hel del gjort. Efter att ha kommit i säng klockan tre igår var det skönt med en lång sovmorgon följt av en stor och god frukost i soffan framför torsdagens "hela Sverige bakar". Under dagen har jag storstädat mitt rum vilket var väldigt behövligt. Jag plockade, dammade, dammsög, torkade golv och bytte nya lakan så nu är det fräsch från golv till tak. Efter städningen tog jag en dusch och gjorde inpackning i håret och medan den satt i ställde jag mig i köket för att baka. Jag skippade biskvierna ock gjorde istället kladdkakemuffins med vita chokladbitar i. Snygga blev dom inte men helt gudomligt goda och det är ju det viktigaste. När pappa kom hem efter att ha jobbat dukade vi upp med fika och presenter. Under eftermiddagen har jag även hunnit tvätta och förbereda efterrätten inför ikväll. Morfar kom precis och även han har fått lite presenter, och just nu väntar jag på att Robin ska komma och maten bli klar. Tjärlknöl på älg, klyftpotatis, svampsås och svartvinbärsgelé till middag och pannacotta till efterrätt. Resten av kvällen ska vi söndagsmysa och titta på kvällens Johan Falk-film. Imorgon börjar jag klockan åtta vilket är rena sovmorgonen för att vara mig, då jag vanligtvis börjar sju eller halv åtta annars, så det ska bli skönt! 
Hoppas alla har haft en bra helg, min har varit jättemysig. Puss❤️






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0