EFTERMIDDAGS-FIKA

Jag tänkte bara bjuda på en bild på mitt bakverk jag kämpade med idag. Jag gjorde mina absoluta favoritkakor biskvier. Varje gång jag gör dom tänker jag "jag ska aldrig mer baka biskvier" eftersom det alltid blir lika misslyckat varje gång. Men trots det vill jag alltid prova att göra dom igen eftersom dom är så sjukt goda. Idag blev dom faktiskt riktigt lyckade efter många om och men. Det är ganska avancerat och man måste ha tid när man ska baka dom, vilket jag inte riktigt hade idag eftersom vi hade en lunch-tid att passa. Men jag lät dom stå och kallna en stund extra hemma hos Robins mormor och då blev dom tillslut perfekta. Alvi, som hon heter, hade även besök av ett par jättetrevliga vänner så vi har haft en jättemysig stund där och nu är vi påväg till stan mätta och belåtna. Det är svårt att förstå att man ska äta middag ikväll också efter en stor lunch och massor fika, men mat är ju alltid gott och söndagar brukar ju vara rena matkoma-dagarna, så det ska nog gå ändå!

En bild på mina biskvier och en på resten av allt gott vi fick hos Alvi:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0