FREDAG

Hej! 
Det är äntligen fredag, men jag går tråkigt nog på helg med en lite vemodig känsla i kroppen, allt för morgondagens hemska och tråkiga högskoleprov. Men det är självklart alltid skönt att jobbveckan är över och fredag är alltid fredag, med andra ord veckans bästa och mysigaste dag. Jag slutade jobbet klockan fyra idag och kvart över fyra var jag ute på en långpromenad med min kära vän David. Skönt att få prata av sig och börja helgen med en frisk powerwalk. Efter en varm dusch ställde jag mig i köket och påbörjade mitt jordnötskaka-bak. Det blev en jätteliten kaka (som jag sen ska skära i ännu mindre bitar) men kanske bättre det eftersom jag inte ens vet om det blir gott, får köra på dubbelrecept nästa gång. Efter baket började jag fixa iordning middagen som ikväll består av plockmat, frukt, ost och vin. Mamma kom inte hem från jobbet förens klockan sju idag så jag gjorde iordning så att maten stod på bordet när hon kom hem, och hon blev så glad. Vi har precis ätit oss proppmätta och nu tittar vi på postkodmiljonären. Sen ska vi självklart se idol följt av någon mysig film. En riktig mamma- och dotterkväll. 
Tråkigt nog måste jag lägga mig hyfsat tidigt ikväll för imorgon måste jag gå upp klockan sju. Men det vill jag inte tänka på nu, för nu vill jag bara njuta av en underbar fredagkväll ihop med min älskade mamma. Puss❤️






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0