FREDAG

Godkväll denna underbara fredag!
 
Jobbdagen har bara rusat iväg och det kändes så otroligt skönt att gå på helg, jag behöver en rejäl sovmorgon. Idag fick jag höra från en mamma att hennes dotter har sagt till henne att hon önskade att jag var hennes mamma istället, men sen ångrade hon sig och sa att hon tyckte om oss lika mycket. Sen var det en annan liten tjej som sa "jag skulle nog inte kunna leva utan dig maya". Förstår ni vilket mysigt jobb jag har? Åh vad jag tycker om alla (i alla fall nästan alla) barn jag får träffa varje dag. Det är ju inte alla som får så fina kärleksförklaringar på sin arbetsplats. 
 
Idag slutade jag 16.00 precis som tidigare dagar och när jag kom hem doftade hela huset nybakade kanelbullar. Så helgen kunde inte börjat bättre än att bädda ner sig i sängen med två bullar och ett glas mjölk till onsdagens "bonde söker fru" som jag missade. Ikväll har jag fredagsmys med mina päron innan Robin kommer till mig senare ikväll efter sin innebandymatch. Vi har precis ätit hemmagjord sushi, räkor och hembakat bröd (min pappa står för allt som den bak- och laga mat-gubbe han är). Jag älskar att duka upp massor god plockmat och äta framför teven, då är det fredag! Pappa står nu och förbereder efterrätten och jag och mamma ligger och tittar på postkodmiljonären. Sen ska vi självklart se kvällens fredagsfinal i idol och kanske hyra någon film. Hoppas alla får en mysig kväll och bra helg. Puss!❤

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0