JORDNÖTSKAKA/SNICKERSKAKA

Godkväll ännu en gång! 
Mina snickerskakor har precis kommit ut ur frysen och dom blev helt gudomliga! Så därför ska jag självklart bjuda på receptet, för detta kan jag verkligen rekommendera!

100 g ljus choklad 
100 g jordnötssmör (jag tog en osötad)
100 g mörk choklad
10 g smör 

1. Smält den ljusa chokladen och bred ut över en LITEN aluminiumklädd form. 

2. Låt chokladen stelna (jag ställde in i frysen) och bred på jordnötssmöret (jag mätte inte utan tog bara så mycket som kändes bra). 

3. Smält den mörka chokladen ihop med smöret och bred detta ovanpå jordnötssmöret. Låt återigen stelna. 

4. Skär slutligen kakan i mindre bitar. 

Jag har ändrat på mängden av det mesta eftersom det från början var ännu mindre än vad detta redan är, som tex. bara 50 g av chokladen, men då hade det ju verkligen bara blivit 3-4 bitar..? Jag glömde även helt bort smöret men det gick tydligen utmärkt utan det eftersom mina blev jättegoda. Det var i alla fall jätteenkelt och det gick jättefort att göra (om man bortser från väntan då det skulle stelna) så detta måste ni testa! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0