MÅNDAG

Godkväll!
Nu hinner jag bara skriva ett snabbt inlägg för jag måste verkligen sova! Jag är ju alltid så stressad med att komma i säng och få mina 8 timmars sömn.. 
Idag är det i alla fall måndag och jag vaknade som vanligt upp med en hemsk måndagsångest. Jag kan inte förstå varför jag mår så dåligt varje måndagsmorgon, jag vill bara dra täcket över huvudet eller krypa upp i mammas knä och gråta. Men som vanligt släpper precis allt när jag väl kommer till jobbet. Jag måste börja tänka mer positivt och nöta in i huvudet hur bra jag faktiskt har det. Men idag blev det väl i och för sig ännu värre då jag vaknade upp med det värsta halsontet man kan tänka sig och hela natten har varit fylld av mardrömmar, så det var verkligen inget alls bra sätt att börja dagen och veckan på. 

Denna jobbdagen gick i alla fall precis lika fort som vanligt, om inte ännu snabbare. Jag slutade halv fem och hann bara hem och hämta ett par saker innan jag tog bussen in till stan. Jag har spenderat min kväll hemma hos min bästa vän Alexandra och det räddade verkligen den här måndagen totalt. Jag har haft så mysigt. Vi åt tacos och pratade i timmar och låg sen nerbäddade i hennes soffa och åt oss proppmätta på godsaker. Det är precis sånt man behöver såna dagar då allt känns grått och jobbigt. Nu har jag precis bäddat ner mig i min säng för att sova, jag är helt dödstrött och jag känner verkligen att kroppen inte är på topp på grund av denna förbannade förkylning som plötsligt ville komma tillbaka, och den här gången värre än nånsin. Det känns sådär att behöva jobba när man inte känner sig helt kry, tisdagar brukar vara ganska jobbiga dagar på jobbet med mycket barn. Men när jag har kämpat mig igenom den dagen börjar veckan vända och då blir allt så mycket lättare! Hoppas alla ni andra har haft en bra måndag och start på veckan, min blev ju sisådär till en början men väldigt fin på slutet. Puss❤️







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0