TISDAG

Hej! 
Jag är så trött på detta höstväder just nu. Det finns inget som drar ner humöret så mycket som regn och mörker. Det kan självklart vara mysigt, om man får ligga inne under ett varmt täcke med tända ljus hela dagarna, men tyvärr ser ju verkligheten inte riktigt ut så. 
Idag jobbade jag 07.30-16.00 och jag hann precis hem innan rengnet började ösa ner. Jag spenderade eftermiddagen i soffan med mellanmål och tv innan jag åkte till gymmet med mamma vid halv sju. Jag var så himla osugen på att träna men det berodde självklart bara på att jag var så frusen och trött, men som vanligt piggnar man till när man kommer igång. Jag körde ett CXworx-pass följt av 5 km löpning. 
Nu ligger jag nyduschad i soffan och har precis ätit kvällsmat. Jag ska alldeles strax krypa i sängen, jag är så himla trött och seg i hela kroppen. 

Idag är en sån där riktig längta-tillbaka-till-gamla-tider-dag. Jag saknar skolan, kanske inte skolan i sig, men att få vara där och träffa sina kompisar varje dag. Jag tittade tillbaka på bilder från studenttiderna idag och ville bara gråta, tänk att denna fina tid är över. Det gick så fort. Jag trodde aldrig det skulle vara sån skillnad på skola och jobb. I skolan kan man ha en dålig dag, man kan få vara lite slapp då och då och du har alltid dina vänner att prata med varje dag. På ett arbete måste man alltid vara på topp och att jobba 8 timmar per dag sliter verkligen på kroppen för en som inte är van. Just nu känns det som att jag lever i en fyrkant, dagarna ser likadana ut. Jag jobbar, tränar, äter och sover och om jag orkar träffar jag lite vänner någon kväll då och då. Jag lever för helgerna då jag äntligen får släppa allt och umgås med människor och göra saker jag tycker om. Tyvärr känns helgerna alltid för korta och jag hinner aldrig med allt det där jag vill hinna med under mina 2 lediga dagar i veckan. 
Idag önskar jag att jag tog vara på min skoltid lite mer, för det är nu när man lever ett helt annat liv som man inser hur bra och roligt man faktiskt hade det. 

Nu har jag fått ur mig tillräckligt med klagande för ikväll. Nu behöver jag alla timmar sömn jag kan få innan ytterligare en jobbdag väntar. Godnatt❤️

En sån här dag saknar jag värmen och paradiset med min kärlek och mina fina vänner. Idag är det 50 dagar tills jag åker till Gran Canaria så det är bara att se framåt och försöka vara positiv! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0