TISDAG

Godkväll! 
Det är första oktober och hösten är verkligen här på riktigt. Jag tycker om hösten om man tänker på alla mysiga och mörka kvällar när man får gå runt i tjocka stickade tröjor , tända ljus och värma sig vid brasan med en stor kopp te. Men att jobba på en förskola är dessvärre inte alltid lika kul under höst och vinter då man måste spendera halva dagen ute i kylan. Idag var raggsockar, kängor, stickad tröja, fleece-tröja och vinterjacka på och ändå så frös jag.. Idag hade jag för övrigt en sjukt ansträngande och jobbig dag på jobbet, men samtidigt bra som vanligt. Alla barn var ovanligt stökiga och bråkiga och jag trodde mitt huvud skulle sprängas. När klockan slog halv fem fick jag äntligen cykla hem där jag möttes av en sovande Robin i min säng. När jag hade väckt honom åt vi middag och sen åkte vi till gymmet. Jag sprang 6 km på löpbandet följt av ett CXworx-pass. Det var så otroligt skönt att få ta ut sig på riktigt. Jag har kännt mig lite småtjock i halsen ett par morgnar i rad så jag hade egentligen tänkt träna väldigt lugnt, men jag hade så mycket energi att jag inte kunde låta bli att ta i riktigt ordentligt. Nu har vi duschat och stoppat i oss kvällsmat och snart ska vi krypa ner i min säng och titta på förra veckans "bonde söker fru" innan det är dags att sova. 
Hoppas alla har haft en bra dag, min har trots den jobbiga arbetsdagen varit väldigt bra. Puss❤




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0