DAG 6:FREDAG

Hej! 
Idag är det näst sista dagen i solen och jag vaknade upp med söndagsångest, på en fredag. Jag vill inte åka hem. Den här veckan har gått alldeles för fort och jag skulle behöva minst en vecka till för att bli tillräckligt utvilad och redo för jobb igen. Men man får ju vara glad för det man fått iaf, för min vecka har verkligen varit underbar. 
Idag tänkte vi åka till en strand en längre bit bort, falaserna hette det. Men det var extremt blåsigt och vågigt, röd flagg till och med, så vi stannade bara i lite mer än två timmar. Klockan två tänkte vi ta en buss hem men efter att ha suttit och väntat på den förbannade bussen i nästan två timmar ringde vi en taxi. Vad är det med bussarna här i Grekland egentligen? Sjukt onödiga pengar (vi hade betalt en tur- och returbiljett som vi därför inte utnyttjade) och sjukt onödigt att missa så många härliga timmar i solen för att istället sitta på en parkbänk. Men nu är vi äntligen tillbaka på hotellet och klockan är snart fem, så nu spenderar vi sista timmen i solen vid poolen. Ikväll är det alltså sista riktiga kvällen här så vi ska se till att njuta av middagen extra länge och verkligen ta vara på hur underbart vi har det! 
Hoppas alla har haft och får en härlig fredag och trevlig helg! Puss
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0