RAWFOOD-TÅRTA

Igår gjorde jag en rawfood-tårta då vi firade min mamma som fyllt åt. Rawfood är mat som inte upphettats över 40-45 grader. Det innefattar ofta saker som frukt, grönsaker, bär, örter, rötter, nötter, frön, alger och groddar. Syftet med att äta rawfood är att äta så naturlig och hel mat som möjligt för att på så sätt bevara näringen och energin som helt eller delvis förstörs då mat processas eller hettas upp. 
Jag själv är ju definitivt ingen som äter rawfood på det sättet, men däremot tycker jag om att göra bak-recept med rawfood, eftersom det är nyttigare och enligt mig väldigt gott. Det innehåller självklart inget socker och är ofta gjort på tex nötter och dadlar mm. Igår gjorde jag alltså en choklad- och hallontårta med jordgubbar på, som blev så sjuuuukt god. Så eftersom det blev så lyckat tänkte jag bjuda på receptet! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0