SAKNAR STUDENT-TIDEN

Godkväll! 
Jag låg och tittade igenom mina bilder på mobilen och hamnade bland alla studentbilder. Det svider så i hjärtat av att allt är över. Jag längtar inte bara tillbaka till själva studentdagen, utan till hela student-tiden. Så mycket att se fram emot, så mycket tid med min fina klass och så mycket kärlek och lycka precis hela tiden. Jag var extremt skoltrött och hade ångest över att hinna med allt, både vad gällde skolgöra och allt som behövde fixas inför studenten. Men så här i slutändan minns jag bara det fina, för det var ändå det som tog överhand. 
När jag hör/läser andra människor som skriver hur skoltrötta de är, vill jag bara skrika till dem: TA VARA PÅ DET! Att jobba kan väl vara kul och du får tjäna pengar, men det är sååå mycket jobbigare (enligt mig). I skolan hade man ofta korta dagar, sovmorgnar, inställda lektioner och när man var sådär trött och less på allt kunde man ändå ha en dålig dag och bara slappa sig igenom skoldagen. Att jobba innebär (för min del) arbetsdagar från 07.00-16.00, eller 14.30-22.00, och du måste alltid vara på topp. Det är inte alltid lätt att bli vuxen, och är det något man gör efter studenten, så är det att kliva in i vuxenvärlden. 
För ett år sen trodde jag aldrig att jag skulle skriva det här, men fan vad jag saknar skolan. Självklart längtar jag inte tillbaka till berget av prov och läxor man hade till och från, men resten. Alla mina fina lärare som jag trivdes så himla bra med, att få träffa sina vänner varje dag och att bara va. 

Nu tänkte jag bjuda på en liten bildbomb från denna fantastiska tid: 


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0