TISDAGSLUNCH




Dagens släng-ihop-vad-du-hittar-hemma-lunch. 
Det fick bli mackrill i tomatsås på knäckemacka, ett ägg och lite blandade grönsaker. Ibland är det ju hur gott som helst att bara göra iordning något sånt här enkelt. 

Nu ska jag göra mig iordning för jobb. Jag har sån jobbångest i kroppen att jag knappt vet vart jag ska ta vägen, och detta är så typiskt mig. Det var precis likadant när jag fick heltidsjobb på förskolan, då hade jag också sån här jobbångest. Den där känslan när man känner sig osäker på precis ALLT, man känner sig bara så dålig och liten. Det är den värsta känslan som finns och det är därför jag hatar att vara ny på ett ställe. Jag måste bara försöka se positivt och tänka att om någon månad kommer allt kännas bra. Dumma tanke-spöken kan verkligen sätta hinder för en, så därför måste man bara försöka strunta i dom och se positivt. Jag har fått ett jättebra jobb, mina arbetskamrater är trevliga och jag får chansen att tjäna mina egna pengar. Jag minns ju hur jäkla bra jag trivdes på förskolan efter ett tag när jag hade kommit in i det och lärt känna alla. Jag måste helt enkelt bara hålla ut ett tag för att komma över den jobbigaste ny-på-jobbet-biten! 

Nu ska jag försöka ha en bra eftermiddag och njuta av allt positivt med denna dag, som att vi har vårväder och solsken! Puss❤️🌸


Kommentarer
Postat av: ida

Du kommer klara de galant tjejen :D puss <3

2014-03-11 @ 23:15:14
URL: http://idajarlhed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0