NYÅRSAFTON

Hej!
Sista dagen på år 2015 är här och här hemma städas och fixas det för fullt. Jag var uppe tidigt för att titta till min älgstek som stått i ugnen över natten och när jag gick och la mig igen kunde jag inte somna om. Men jag ser så fram emot att få äta min allra första egengjorda tjärlknöl ikväll, håller alla mina tummar för att den blir lika god som när mamma och pappa gör det!
Jag väckte Pontus med godfrukost framför teven och vi såg klart en film vi påbörjade igår. Den hette "McFarland USA" och var så otroligt fin och bra, jag fick gåshud flera gånger! 
Nu har vi storstädat hela lägenheten och jag ska snart ställa mig och göra kvällens efterrätt, kola-pannacotta med karamelliserade pecannötter!
Hoppas ni får en lika fin nyårsafton som jag förhoppningsvis kommer få. Gott nytt år!❤️

Tjärlknöl på älg som stått i ugnen i 9 timmar på 80 grader. La sedan ner den i saltat vatten med gul lök, vitlök och kryddor i 4 timmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0