MÅNDAG

Godkväll! 
Idag har det varit en riktig seg- och deppmåndag. Det är inte klokt vad vädret påverkar humöret och idag har regnet öst ner precis hela dagen. Jag jobbade som vanligt 06.30-13.30 och när jag hade slutat plockade Pontus upp mig och vi åkte hem till honom en stund. Vi hann bara samla på oss lite kramar och pussar innan jag var tvungen att bege mig hemåt och han till Göteborg. Jag har varit så "Pontusig" hela dagen och varit alldeles gråtfärdig av tanken på att han skulle åka hem idag. Det är verkligen tungt att vara så många mil ifrån den man älskar flera dagar i veckan. Veckans fyra första dagar känns bara som en enda lång väntan och jag kan aldrig njuta av dessa dagar när den ständiga saknaden alltid finns i kroppen. Men om drygt en månad flyttar han hem till Skövde över sommaren och till hösten blir vi sambos, så snart är detta jobbiga distansförhållande över! 
Ikväll har jag tränat bort alla jobbiga känslor i kroppen med en skönt pass på gymmet. Det blev som de flesta måndagar ett styrkepass följt av ett CXworx-pass. Resten av kvällen har jag bara duschat, ätit kvällsmat och legat nerbäddad i soffan, men nu har jag äntligen krupit ner under mitt varma täcke för att snart sova. Klockan är bara  nio men som vanligt på måndagar är jag helt slut efter att ha sovit dåligt och börjat så tidigt. 
Godnatt allihop!❤️

Idag hade jag gärna befunnit mig i ett annat land än gråa Sverige. Som i fina Singapore: 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0