FREDAG 26/2

Jag har precis krupit ner i sängen efter en helt underbar fredag. Idag har jag varit ledig och har i och med gårdagens avklarade tenta verkligen varit hundra procent ledig från allt som heter skola. Min klocka ringde dock klockan sju imorses då jag som tidigare nämnt var tvungen att ta ut tjärlknölen ur ugnen som stått och gottat sig hela natten. Vid tio-tiden tog jag en promenad i det fantastiska vädret i samband med ett besök hos en sjukgymnast. Jag har nämligen haft så ont i ryggen under en lång tid och känner att det är dax att få bukt på problemet. Resten av dagen har jag stått i köket. Jag har gjort kvällens efterrätt som bestod av kola-pannacotta med karamelliserade pecannötter, jag har bakat bröd och jag har bakat plopp-kolasnittar. Precis en sån dag jag älskar, att få stå och baka i timmar!
Ikväll har vi haft mina och Pontus föräldrar här på middag och vi har haft en så otroligt trevlig och mysig kväll. Jag bjöd på lite för-snacks i form av tapenade, oliver, chips och bubbel till förrätt, tjärlknöl på älg med hasselbackspotatis, sås, svartvinbärsgelé och haricotverts till varmrätt och cola-pannacotta till efterrätt. Nu har mina föräldrar åkt hem och Pontus föräldrar har precis krupit ner i rummet bredvid, så nu ska vi alla sova innan en härlig lördag väntar. Godnatt!❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0