MÅNDAG 15/2

Godkväll!
Idag har vädret varit helt underbart, fåglarna har kvittrat, jag har haft en kort skoldag, men jag har varit riktigt måndags-deppig. Det var ovanligt tungt att gå upp tidigt imorses och jag kände mig bara så omotiverad till allt. När jag kom hem från skolan vid lunch-tid bäddade jag ner mig i soffan, gjorde ett litet skolarbete och låg sen bara och slötittade på teve. När Pontus kom hem kröp han ner hos mig och vi somnade en stund. När jag vaknade kände jag mig faktiskt som en ny människa. Jag kände mig mycket piggare och gladare och var riktigt redo för att åka in till gymmet. Jag gick en halvtimmes powerwalk på bandet innan jag, Klara och Cissi gick på vårat favoritpass Body Attack. Efter det passet kan man inte känna sig annat än riktigt nöjd och glad så det var precis vad jag behövde. 
Nu ligger jag och Pontus i soffan och har ätit kvällsmat och tittat på "30 grader i februari" (riktigt bra svensk serie faktiskt!). Vi har dessutom lyxat till det med lite godis trots att det är måndag och jag har målat i min nya målarbok. Nu ska vi titta på ett till avsnitt av vår nya serie innan läggdags. Vilken himla bra start det blev på denna vecka trots min dåliga känsla under dagen! Puss❤️

Mysigaste kvällssysslan, att sitta och färglägga fina mönster. Riktig mindfullness som boken själv beskriver det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0