FREDAG 15/7-LÖRDAG 16/7

Hejsan!
Igår glömde jag helt av att titta in här. Jag misstänker att det blev många ledsna miner på grund av detta så jag ska självklart ge er en liten resumé av det ni missade. Hela dagen spenderades ute i solen som helt oväntat vågade sig fram och jag ägnade mig åt flera timmars trädgårdsarbete. Det är något speciellt med att pyssla i trädgården. Jag älskar känslan av att göra det fint samtidigt som man får arbeta med kroppen och njuta av naturen samtidigt. Så en dag av mycket positiv energi minst sagt! Under kvällen kom Pontus och det firade vi självklart med en riktigt god middag. Det blev grillad entrecote, färskpotatis, beasås, halloumi, sallad, tomatsalsa och rödvin till middag och till efterrätt hade jag gjort en ny variant på min hemmagjorda glass. Det blev en glass av marabousmaken salta mandlar. Inte nog med den goda måltiden så åt vi den dessutom i vårt nya uterum som min duktiga pappa har kämpat med. Det är fortfarande inte helt klart men det börjar närma sig slutet i alla fall! Senare under kvällen spelade vi några omgångar kortspel innan vi somnade gott vid halv ett-tiden.

Idag har vi sovit ut länge och haft en lugn och mysig morgon. Vi tog tåget hem till Göteborg klockan halv två men innan det hann jag baka ett bröd till mina föräldrar och göra ytterligare en ny variant på min glass som dom tänkte bjuda sina gäster på som kommer till dom ikväll. Det blev en chokladglass med smak av Daim denna gång! Som ni kanske märker har denna hemmagjorda glass verkligen uppskattats så jag ska som jag tidigare nämnt bjuda er på receptet så småningom.
Just nu ligger jag nerbäddad i sängen och tänkte snart öppna min bok och läsa en stund. Ikväll väntar partaj då kvällen först spenderas hemma hos David innan vi tänkte gå ut och dansa hela natten. Det var faktiskt riktigt längesen vi var ute här i Göteborg så nu är det verkligen på tiden!
Hoppas ni får en lika härlig lördagskväll som jag förhoppningsvis kommer få. Puss!❤️

Ett par bilder från gårdagen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0