ONSDAG 23/3

Godkväll!
Idag har jag haft en superbra dag och äntligen gått på påsklov (läs:plugglov). Jag gick i skolan 9-15 idag och hade som tidigare skoldagar matlagningskurs, men idag med tema fisk och skaldjur. Jag och Linnea fick i uppgift att göra musselpasta vilket var superkul då jag aldrig gjort det tidigare. Inte nog med det så tillagades även fisksoppa med vitlöksbröd, nötpanerad fisk med ugnsbakad brysselkål- och bacon, ett mandelmjölsbröd med morot samt lax med pressad potatis och sås, så den lunchen kunde jag inte klaga på!
Efter skolan åkte jag hem och pluggade en stund innan jag, Pontus, Oliver och Julia firade vår påskledighet med en god middag och pubquiz. Efter en väldigt trevlig och mysig kväll har vi precis krupit ner i sängen med kvällens mästerkock-avsnitt framför oss. Det är en så härlig känsla att gå och lägga sig med vetskapen om att man slipper sätta klockan imorgon! Godnatt❤️

Tre bilder från dagens matlagning i skolan och två bilder från ikväll: 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0