VECKAN SOM VARIT

Hej, efter några dagar av tystnad här på bloggen!
Jag får väl börja med att be om ursäkt, framför allt till mina trogna läsare Sofia, Mona och Björn. Men nu ska jag gottgöra er med en ordentlig sammanfattning om alla dagar ni gått miste om!
I tisdags morgon klockan halv nio landade vi i London. Vi hade inte så höga förväntningar på hotellet vi bokat men vi blev väldigt positivt överraskade! Inte nog med att det var superfräscht och jättetrevlig personal så låg det väldigt centralt med gångavstånd till Oxford Street. Hela tisdagen spenderades på stan för massor shopping innan vi avslutade kvällen med middag på en Italiensk restaurang. 
I onsdags hade vi en riktig sightseeing-dag då vi bland annat besökte Piccadelli Circus, Buckingham Palace, Big Ben och London Eye. Vi hann självklart med lite shopping även den dagen innan det var dax för resans höjdpunkt, nämligen gå på en Arsenal-match. Vi började kvällen på en bar full av Arsenal-fans innan vi intog Emirates Stadium för att se matchen mellan Arsenal och Swansea. Pontus var som ett litet barn på julafton när han för allra första gången fick se sitt favoritlag spela live och jag kunde inte annat än känna likadant, för det var faktiskt riktigt häftigt! 
I torsdags var det sista dagen i London men flyget gick inte förens klockan 20 så vi hade hela dagen på oss att göra roliga saker. Vi började med att åka och titta på Tower of London och Tower Bridge innan vi avslutade resan med ytterligare lite shopping. Det kändes riktigt tråkigt att åka hem efter tre helt underbara dagar tillsammans med världens bästa kille. Det finns liksom inget som gick fel eller som vi kunde klaga på under resan, mer än att Arsenal förlorade matchen. Så det var med massor ny energi vi lämnade London för första men absolut inte sista gången!

Vi kom hem vid tolv-tiden i torsdags kväll och i fredags började jag skolan klockan sju. Så efter ca fem timmars sömn var det dax för ett studiebesök på Göteborgs fiskeaktion. När jag kom hem hade jag tvättid (vilket var tur då jag stank fisk efter studiebesöket) och sen var jag tvungen att ta ikapp lite förlorad sömn innan kvällen spenderades hemma hos Sarah som hade fördelsedags/inflyttnings-fest. 
I lördags hade jag äntligen en lugn dag framför mig efter en väldigt intensiv tid det senaste. Jag sov ut, åt långfrukost i soffan, träffade Cissi för en fika på Da Matteo, storhandlade och slutligen hade jag tacos-mello-godis-lördagsmys tillsammans med Pontus. 
Idag tog vi en lång och skön sovmorgon innan vi spenderade morgonen i soffan med extra god frukost. Vid lunchtid träffade jag Cissi för ett svettigt pass på gymmet bestående av 50 minuter powerwalk följt av ett ryggpass. Resten av dagen har spenderats i köket då jag har bakat en riktig chokladdröm till kvällen. Det blev en kladdkaka med karamelliserad mjölk och choklad-ricecrisp-topping. Snart kommer våra vänner Oliver och Julia hit och då ska vi göra hemmagjord pasta till middag, äta min kaka till efterrätt och titta på film. Ett med andra ord helt perfekt avslut på helgen! 
Nu ska jag bjuda på en hel hög med bilder, och jag varnar redan nu för mängder av riktiga turistbilder! Puss❤️

Bilder från första dagen i London: 
Andra dagen: 
Sista dagen: 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehehe vet inte om du menar Sofia S eller Sofia E men vi kanske är lika trogna läsare båda två. Tack, detta inlägg var efterlängtat 😘

2016-03-06 @ 19:35:52
Postat av: Sofia

Härligt att få läsa lite igen! ;*

2016-03-06 @ 20:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0