ONSDAG 28/9

Hejsan!
Ett par dagar att passerat sen sist jag tittade in här men mitt liv har sett ungefär likadant ut som det gjorde innan. Jag har pluggat, pluggat och pluggat lite till.
Idag hade jag en praktisk tentamen som gick ut på att man fick dra en lapp där det stod fyra saker vi skulle palpera fram på en annan i gruppens kropp. Att palpera innebär alltså att liksom känna efter en viss muskel, ben eller led.
Jag har verkligen aldrig varit så nervös inför en tenta tidigare och jag har aldrig känt mig så "utsatt". Att liksom bli förhörd inför en grupp och vara tvungen att prestera utan att riktigt hinna tänka innan. MEN, det gick skitbra! Jag klarade det helt felfritt och kunde inte känna mig lyckligare efteråt. Nu får salstentan på fredag gå som det går, för jag är bara så nöjd över att ha klarat detta.
Efter tentan firade jag, Sara och Julia dagens avklarade tenta med en mysig fika eftersom även dom klarade det!
Under dagen har jag levt lite på ruset och nästan glömt bort att vi har den stora tentan om två dagar. Men efter så otroligt många dagar av slit och plugg behövde jag verkligen en dag för att bara släppa allt. Men imorgon har jag självstudier och ska pressa in det sista i huvudet så jag förhoppningsvis är redo inför fredag.
Ikväll har jag och Pontus haft världens mysigaste och mest efterlängtade kväll tillsammans. Vi har gjort hemmagjord pizza till middag och tittat på serier hela kvällen. Jag har tyvärr inte varit någon jätterolig flickvän att leva med det senaste då mitt liv mestadels har bestått av skola, så det var så härligt att bara få mysa utan någon stress en kväll. Nu är jag dock helt slut och skulle kunna somna när som helst, så snart ska jag krypa ner i sängen.
Godnatt!❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0